וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד ממשיכה במכירת החיסול

11.6.2007 / 17:20

פורד מעמידה את מותגי יגואר ולנד-רובר למכירה. שכרה את גולדמן סאקס, מורגן סטנלי ו-HSBC להוביל את המהלך

פורד שכרה את גולדמן סאקס, מורגן סטנלי ו-HSBC להוביל את מכירת יגואר ולנד רובר - שני מותגי היוקרה הבריטיים, כך דיווח "פייננשל טיימס". המכירה הנמצאת בשלבים מוקדמים, אינה כוללת את וולוו, מותג היוקרה השלישי של פורד.

בתקופה האחרונה התגברו ההערכות כי פורד, שמכרה את מותג אסטון מרטין לקבוצת משקיעים במארס, תרצה להיפטר גם משני מותגים אלה כדי להפוך את עסקיה לתחרותיים יותר. פורד החליטה למכור את שני המותגים יחד בגלל החפיפה בפעילותם.

יצרנית המכוניות האמריקאית, שדיווחה בשנה שעברה על הפסד שיא של 12.7 מיליארד דולר, נמצאת בעיצומה של תוכנית הארגון מחדש שלה, המכונה "הדרך קדימה" (“Way Forward”). מטרת התוכנית היא להשיב על כנה את התחרותיות של החברה ולהחזיר את פעילות הליבה שלה בצפון אמריקה לרווחיות עד 2009.

לפורד יהיה קל יותר למכור את מותגי היוקרה לקרנות השקעה פרטית (private equity) מאשר ליצרניות רכב מתחרות.

פיאט ורנו הכחישו בימים האחרונים כי הן מעוניינות לרכוש את שני המותגים. דוברת מטעם אלכמי פרטנרס הכחישה דיווח בעיתון כי קבוצת ההשקעה הפרטית מכינה הצעת רכש של 3 מיליארד ליש"ט עבור שני המותגים.

פרמייר אוטומוטיב גרופ של פורד, המחזיקה בוולוו, יגואר ואסטון מרטין, רשמה בשנה שעברה הפסד לפני מס של 327 מיליון דולר, לעומת 89 מיליון דולר בשנה שקדמה לה. פורד אינה מדווחת על תוצאות כל אחד מהמותגים בנפרד, אך כפי הנראה, יגואר היא האחראית לחלק הארי של ההפסד. למרות הפריחה בשוק מכוניות היוקרה, הדגמים של יגואר פיגרו אחרי המתחרות.

דובר מטעם פרמייר אוטומוטיב גרופ סירב לאשר או להכחיש את מה שכינה "ספוקלציות" על המכירה. פורד הכחישה בתקופה האחרונה כי יש לה כוונות למכור את המותגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully