וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן: ירידה במכירות

סוכנויות הידיעות

20.6.2007 / 12:08

חברי ההנהלה של ניסאן יוותרו על הבונוס השנתי בשל ההפסדים שרשמה החברה ב-2006. הרווחים ירדו ב-11%

חברי ההנהלה של יצרנית המכוניות היפאנית ניסאן יוותרו על הבונוס השנתי, על רקע ההפסדים שרשמה החברה ב-2006. כך אמר מנכ"ל החברה, קרלוס גון, לבעלי המניות בניסאן היום. גון הודה בפני קהל של למעלה מ-2,000 בעלי מניות, כי ניסאן לא עמדה ביעדיה עבור שנת הכספים של 2006. "אנו נושאים את האחריות שלנו ברצינות רבה", אמר גון.

בשנת הכספים של 2006, שהסתיימה במארס האחרון, רשמה ניסאן מוטור את הירידה הראשונה ברווחיה מזה 7 שנים - והפעם הראשונה שרווחיה צנחו במסגרת מאמצי הארגון מחדש בחברה, בהובלת גון.

גון ניסה להפיג את חששות בעלי המניות באומרו כי ניסאן משקיעה בצורה אגרסיווית בעתיד, כולל פתיחת מפעלים בשווקים מתפתחים, השקת דגמים חדשים, פיתוח טכנולוגיה ירוקה ובניית תדמית חדשה למותג. "2007 תהיה שנה טובה יותר עבור ניסאן", אמר גון.

ניסאן ציינה יציאה משמעותית ממצב שהגיע קרוב לפשיטת רגל. זאת, הודות להנהגתו של גון, אשר נשלח ב-1999 על ידי השותפה הצרפתית רנו, המחזיקה בבעלות נתח של 44% בניסאן. עם זאת, באחרונה חוו מכירות ניסאן האטה והחברה צנחה למקום שלישי ביפאן - אחרי טויוטה והונדה, הממשיכות להצליח. ביצועי ניסאן נפגעו בשל מחירי חומרי גלם גבוהים, מבצעים מיוחדים על מנת לחזר אחר הקונים ומחסור בדגמים חדשים.

בעת נאומו של גון, קם אחד מבעלי המניות ודרש כי גון ייקח אחריות על כישלונו לעמוד בהתחיבויותיו ויתפטר. אחרים אמרו כי ניסאן מפגרת מאחור בסקרי האיכות, אינה מייצרת מכוניות מעוצבות בדומה להונדה וזקוקה לעיצוב סמל חדש וטוב יותר.

ניסאן רשמה נפילה של 11% ברווחים בשנת הכספים של 2006, ל-460.8 מיליארד ין (3.9 מיליארד דולר). החברה מכרה 3.48 מיליון מכוניות ברחבי העולם, ירידה של 2.4% לעומת 2005.

ענקית הרכב צופה כי רווחיה יגדלו ביותר מ-4%, ל-480 מיליארד ין (4 מיליארד דולר) בשנת הכספים של 2007.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully