וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיפור שאינו נגמר

ירון אדרי

8.7.2007 / 11:50

מכוניות הספורט של אודי ממשיכות להעסיק את הסדנאות השונות. מה הפעם? A5 חזקה ו-TT גיבורה

אחרי טיפול השורש שהעניקו ב-ABT לאודי TT, התפנו מהנדסי השיפורים של הסדנה לטפל גם בקופה הספורטיבית- ה-A5. הפעם החליטו ב-ABT להתעסק דווקא עם מנוע הטורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר. זה קיבל טיפול מיוחד לניהולו ויחד עם מערכת פליטה חדשה מראים נתוניו 272 כוחות סוס, 32 יותר מהמנוע הסטנדרטי. לפני שאתם מסננים "זה הכל?!", גרסה נוספת למנוע הטורבו-דיזל תעניק 300 סוסים.

חיצונית קיבלה ה-A5 קיט אווירודינמי אשר משנה קלות את עיצובה וגם מעניק לה שיפור בזרימת האוויר סביבה. הקיט החדש כולל חצאית לפגוש הקדמי הדואגת להדגיש עוד יותר את נוכחותו של הגריל ואת פנסי הערפל, הכנפיים הקדמיות קיבלו זימים כרישיים ומאחור נוספו דיפיוזר וספויילר מובנה לשיפור האחיזה במהירויות גבוהות. מי שבכל זאת יתקשה לזהות את המכונית מאחור, 4 נחירי האגזוז ושם הדגם המלא AS5 ישלימו עבורו את החסר.

ואחרי העיצוב והמנוע, צריך לשפר גם את ההתנהגות. מערכת מתלים ייעודית מתכווננת תחליף את מערכת המתלים המקורית, כך שהקונה המאושר יוכל לבחור בין נהיגה יומיומית לנהיגת מסלול. גם הקשר לכביש שופר עם חישוקים מוגדלים לבחירה בקוטר 18, 19 ו-20 אינטש וצמיגים תואמים. ואיך עוצרים? מערכת בלימה משופרת של ABT עם דיסק קדמי בקוטר 380 מ"מ תדאג לקצר את מרחקי הבלימה.

520 סוסים ל-TT

גולת הכותרת בכל גרסה משודרגת נמצאת תחת מכסה המנוע. בדרך-כלל עומד השינוי על תוספת של בין 10% ל-30% ובמקרים קיצוניים על תוספת שלא עוברת את רף 50% התוספת. קחו למשל את גרסה ה-TT האחרונה של ABT שתודות לשינויים (מערכת פליטה) ותוספות (מגדש-על) העלתה את כוחו של מנוע ה-3.2 ביותר מ-40% מ-250 ל-355 כוחות סוס.

וכשאחד יכול, השני יכול יותר וסדנת Nothelle החליטה להעמיד בצל את ABT (ואפילו את פורשה) כשהתוספת שלה למנוע ה-3.2 של ה-TT קופה ורודסטר עומד על לא פחות מ-110%. בעזרת צמד מגדשי טורבו, עלה כוחו של מנוע ה-V6 מ-250 ל-520 כוחות סוס והמומנט צמח אף הוא ל-64.7 קג"מ. נתון התאוצה לא נמסר, אך אנו בטוחים כי הוא נמצא אי שם באזור ה-3 שניות. המהירות הסופית מוגבלת לקצת יותר מ-305 קמ"ש.

בכדי לדאוג שה-TT לא תהפוך לטיל שיוט מונחה שאיבד את מסלולו, אנשי הסדנה ציידו אותה במתלים מסוג קוילאובר המנמיכים אותה ב-25 מ"מ. צמיגים סופר-דביקים המשודכים לחישוקים קלים בקוטר 20 אינטש ידאגו שה-TT לא תמריא שלא לצורך ורק בשביל לחזק עוד קצת את הקשר עם אמא אדמה (או אבא אספלט, תלוי במלחמת המינים), נוספו אלמנטים אווירודינמיים שונים.

בקצב השיפורים הנוכחי, נראה כי המושג "מכונית-על" הופך להיות לא רלוונטי. מה זה כבר 500 כוח סוס...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully