וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט מאליבו היברידית

ירון אדרי

9.7.2007 / 13:48

שברולט מצטרפת לשוק ההיברידי עם המאליבו אלא שבהתאם לשמרנות האמריקנית, השינוי מזערי

המונח 'מכונית היברידית' כבר מזמן הפך למושג מוכר וידוע ומעטים האנשים היום אשר ירימו גבה בשומעם מונח זה. מי ששולטת ביד רמה בשוק ההיברידי העולמי היא טויוטה עם הפריוס והקאמרי והחברה היפאנית היא גם הראשונה להציג רכב פאר היברידי עם הלקסוס LS600H. מי שרוצה לקרוא תיגר על טויוטה היא שברולט עם המאליבו ההיברידית שאת הצגתה ערכה GM בשיתוף עם ליגת הבייסבול האמריקנית ה-MLB.

למרות הרצון להתחרות בטויוטה, נראה כי גם כאן תפסיד GM לענק מיפאן. בניגוד למערכת ההיברידית של טויוטה אשר יודעת לחלק את ההנעה בין מנוע החשמל למנוע הבנזין בהתאם לתנאי הדרך וכך לחסוך בדלק, במאליבו מדובר על תהליך שונה. מנוע 36 וולט חשמלי אשר משודך למנוע ה-2.4 ליטר בעל 164 כוחות הסוס, אינו מניע את המאליבו כלל ותפקידו לשמש כגנרטור וכמנוע עזר למנוע הבנזין אשר פועל למעשה כל הזמן. החיסכון בדלק נוצר רק בעת עצירה כאשר מנוע הבנזין מכבה עצמו אוטומטית ומנוע החשמל הוא זה שממשיך להזין את צרכני הכוח או בעת לחיצת דוושה מלאה כאשר הוא מספק תגבור של כוח נוסף.

השוני בגישות שני היצרנים מתברר בתחנת הדלק. בניגוד לשיפור המוחשי בצריכת הדלק של מכוניות הטויוטה, המאליבו רושמת בממוצע שיפור של כק"מ אחד לכל ליטר דלק (10.2 ק"מ לליטר בעיר ו-13.6 מחוצה לה). עובדה זאת לא תעזור ל-GM לתקוע יתד בשוק ההולך וגדל ונראה כי הם מעדיפים שימוש בטכנולוגיות ישנות על פני מתקדמות (כמו גם הדבקות בגיר אוטומטי ארבעה הילוכים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully