וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה 10

ירון אדרי

11.7.2007 / 14:33

מיצובישי משחררת פרטים חשובים על האיבו 10. בתפריט, 'מערכת בקרת על לגלגלים' ותיבה רובוטית

בחודש ספטמבר תחל כנראה מלחמת האזרחים היפנית. טוב, לא כל האזרחים ביפן ישתתפו בה אלא רק אותם פריקים לגרסאות העל למשפחתיות של מיצובישי וסובארו. בעוד שהאימפרזה STI החדשה טרם נחשפה, במיצובישי דואגים לטפטף לנו מזה מספר חודשים עוד עוד מידע אודות האיבו 10 והפעם מדובר במידע החשוב ביותר וזה לא המנוע.

הלאנסר איבולושן 10 שתצא לשוק בסתיו, תעשה שימוש במערכת בקרה S-AWC (Super All Wheel Control) שתדאג להתנהגות הדינמית והבטיחותית של רפליקת הראלי. 'מערכת בקרת העל לגלגלים' מקבלת מידע ממערכת בקרת היציבות, ה-ABS, הדיפרנציאל המרכזי האקטיבי ומערכת בקרת הסבסוב הייחודית, וכך היא יודעת לחלק את העברת הכוח ועומצת הבלימה לכל גלגל בנפרד. בעזרת אותו מידע, תדע המערכת לזהות את אופי ויכולות הנהיגה של האוחז בהגה וכך למנוע ממנו מלהכנס למצבים מסוכנים ומצד שני, היא תדע למתוח למקסימום את הגבולות לנהגים המנוסים.

מערכת מעניינת נוספת בה תעשה מיצובישי שימוש לראשונה היא תיבת ההילוכים הרובוטית SST (Sport Shift Transmission) בעלת 6 יחסי העברה אשר תשודך לאיבו. מערכת זאת עושה שימוש בקלאץ' כפול, הפועל באופן הדומה לזה של תיבת ה-DSG של קונצרן פולקסווגן. תיבה זאת מאפשרת העברת הילוכים מהירה וחלקה התורמת לנהיגה הספורטיבית ולנוחות כמו גם לצריכת הדלק. לרשות הנהג יעמדו שלושה מצבי פעולה מתוכנתים לתיבה. במצב הרגיל, מותאמת פעולת התיבה לנהיגה בשטח עירוני עם העברת הילוכים בסל"ד נמוך ותצרוכת דלק נמוכה. מצב הביניים נקרא ספורט והוא מתאים לנהיגה ספורטיבית עם העברת הילוכים מהירה בסל"ד גבוה. למי שבכל זאת רוצה להפיק מהמנוע והגיר את המקסימום האפשרי, ישנו מצב ה-S ספורט אשר ימשוך את ההילוכים עמוק אל תוך הקו האדום.

כעת, משידועים לנו רוב הפרטים אודות האיבו 10, כל שנותר לחכות הוא לתשובתה של סובארו.

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully