שנת 1997 תרשם בדפי ההיסטוריה של מרצדס כשלראשונה בתולדותיה, יורדת ה-M קלאס מפס הייצור. הרגע ההיסטורי לא נמצא בעובדה כי מדובר ב-SUV הראשון של מרצדס (ה-G נחשב לרכב שטח טהור), אלא בעובדה כי ה-M היא המכונית הראשונה המיוצרת מחוץ לגרמניה.
פעולת חשבון פשוטה מגלה לנו כי מאז אותו רגע היסטורי חלפו להן 10 שנים וכמתחייב, מקבלת ה-M קלאס גרסה מיוחדת לציון האירוע. כפי שעשו בתערוכת פריז האחרונה עם ציון 10 שנים ל-SLK, משיקים במרצדס גרסת '10 Edition' גם ל-M. רשימת התוספות כוללת בעיקר פריטים עיצוביים כמו חישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינטש, צמיגים במידה 265/45, פנסים מושחרים, תאורת בי-קסנון וצביעה ייחודית לגרסה זאת. עור בגוון כפול, שטיחונים ייחודיים ודוושות ספורט יעשו דרכם אל תוך תא הנוסעים.
בעשר שנותיה, ירדו כ-900 אלף מכוניות M קלאס מפס הייצור שבמפעל 'טוסקלוסה' שבאלבמה. מאז תחילת הייצור הוכפלו כוח האדם ושעות העבודה וקצב הייצור השנתי עומד כעת על 160 אלף יחידות. פרט ל-M מייצר מפעל זה גם את ה-G וה-R קלאס.
ה-M קלאס בת 10
ירון אדרי
14.7.2007 / 15:14