וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהירות בחסות המדינה

ירון אדרי

19.7.2007 / 9:50

ממשלת גרמניה נרתמת למאבק ותעזור לסדנת הארטגה לשבור את שיא המהירות היבשתית. בישראל, זה לא היה קורה

הנה דבר שיכול להתקיים כמעט בכל מקום בעולם פרט לישראל. סדנת שיפורים גרמנית, יחד עם אוניברסיטה מקומית, המשרד לאיכות הסביבה בממשלת גרמניה וארגונים רשמיים נוספים, חוברים יחדיו במטרה לשבור את שיא המהירות היבשתי למכוניות. כל זה לא היה מעניין אלמלא שיתוף הפעולה לא היה נועד למטרה אחת - שוברת השיא חייבת להיות מכונית נקייה.

לביצוע המשימה נבחרה סדנת הארטגה המתמחה בשיפור תוצרת ב.מ.וו והרי לפניכם האב-טיפוס. לב.מ.וו מסדרה 1 אותה אתם רואים בתמונות, שודך מנוע אשר מפיק 550 כוחות סוס כשהפרט המעניין ביותר הוא היותו מוזן בגפ"מ (גז פחממני מעובה). השם שנבחר למכונית, V300+, מסמל את המטרה הסופית – לחצות את רף 300 קמ"ש (V ל-Velocity – מהירות).

אבל המטרה האמיתית אינה שבירת השיא. בעזרת פרוייקט V300+, מקווים הגופים השותפים בו להעלות לסדר היום את הרצון האמיתי לשמור על הסביבה. על פי הגורמים המעורבים, שבירת השיא תוכיח מעל לכל ספק כי גם מכוניות נקיות יכולות לעשות שימוש במנועים עתירי סוסים.

עוד הם מסבירים כי פרט לעובדה שהשימוש בגפ"מ זול יותר בגלל מחירו הנמוך ביחס לדלק, שימוש נכון בו יכול גם לשפר את הספקו של המנוע והמומנט אותו הוא מפיק. ועל זה נאמר, תנו גז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully