וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני אקסטרה-לארג'

ירון אדרי

29.7.2007 / 11:17

אחרי שהפיחה חיים בשם מיני, מעירה ב.מ.וו משנתה גם את הגרסה המוארכת. קבלו את המיני קלאבמן

זה היה רק עניין של זמן עד שב.מ.וו תשיק גרסה נוספת למיני, אשר תתרפק על העבר המפואר. אחרי שהוצגה בתערוכת פרנקפורט לפני שנתיים תחת השם 'שוטינג-בריק' ואחרי אינסוף תצלומי ריגול ואוסף בלתי נגמר של שמועות, מוצגת גרסת המאה ה-21 ל'מוריס טראוולר', ל'אוסטין קאנטרימ'ן ול'מיני קלאבמן סטיישן' של שנות ה-60.

הקלאבמן החדשה ארוכה מגרסת ההטצ'בק ב-24 ס"מ, 8 מהם לטובת מרווח הרגליים של היושבים מאחור. נפח ההטענה צמח ל-260 ליטרים (930 עם מושבים מקופלים), מה שמשפר את השימושיות של המיני הקטנה (יחסית). סידור מיוחד לדלתות בצד ימין, יחד עם דלתות מפוצלות מאחור, מאפשר גישה נוחה לחלק האחורי. ואם כבר במידות עסקינן, רוחבה של הקלאבמן זהה לדגם ההטצ'בק, אך היא גבוהה ממנה ב-2 ס"מ.

להנעת הקלאבמן אחראים 3 המנועים המודרניים שמשרתים את המיני. גרסת הקופר תעשה שימוש במנוע ה-1.6 ליטר וולווטרוניק, פרי שיתוף הפעולה של ב.מ.וו ו-PSA, אשר מפיק 120 כוחות סוס. הקופר S תקבל מגדש טורבו ועם 175 סוסים תהיה החזקה בהיצע. שני המנועים יציגו את הטכנולוגיות החדישות ביותר של ב.מ.וו לטובת השמירה על איכות הסביבה והמהדרין יוכלו לבחור בגרסת הדיזל הנקייה עוד יותר. הקופר D בעלת 110 הסוסים רושמת צריכת דלק חסכונית של 24.4 ק"מ לליטר סולר בממוצע ותודות למסנן לוכד חלקיקים, פליטת ה-CO2 שלה נמוכה ועומדת על 109 גק"מ. ל-3 הגרסאות תיבות ידניות או אוטומטיות בעלות 6 הילוכים.

למרות הבדלי המידות בשלדה, טוענים מהנדסי החברה כי לא חל כל שינוי בהתנהגות הדינמית. כמו הקופר S, גם כאן תקבל הגרסה החזקה כיול ספורטיבי וקשיח למתלים כמו גם חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש. הקופר והקופר D יסתפקו ב-15 אינטש.

המכירות באירופה יחלו ב-10 לנובמבר עם תג מחיר שיעמוד על כ-20 אלף יורו לגרסת הקופר הבסיסית (כ-120 אלף ש"ח לפני מסים) ועד ל-26 אלף יורו (כ-150 אלף ש"ח) לגרסת הקופר S. סביר מאוד שלישראל הקלאבמן לא תגיע, למרות שבהחלט היינו שמחים לראותה מגוונת את נוף הרכב האפרורי שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully