וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממיר חדש לניסאן

ירון אדרי

29.7.2007 / 13:43

הממיר הקטליטי במערכות הפליטה מהווה נזק סביבתי לא קטן בתום חייו. הממיר החדש של ניסאן פותר זאת

בעוד שיצרניות הרכב מתעסקות בפיתוח מנועים נקיים, ניסאן לא שוכחת כי גם האביזרים הנלווים מהווים נזק לסביבה. הפיתוח האחרון, פרי השותפות עם רנו, הוא ממיר קטליטי חדש לשימוש במנועי בנזין.

הממירים הקטליטיים נכנסו כסטנדרט אי-שם בתחילת שנות ה-90 כשעל הפרק עומד הרצון להפחית את כמות המזהמים שיוצרים גזי הפליטה. הממיר הורכב ממתכות אצילות כמו פלטיניום, רודיום ופאלדיום, אשר יוצרות ריאקציה כימית בעת מגע עם גזים רעילים כמו תחמוצת החנקן (NOX), חד תחמוצת הפחמן (CO) ופחממנים שונים (HC). הריאקציה הכימית מפרקת את אותם גזים רעילים לגזים רעילים פחות כמו חנקן, דו-תחמוצת הפחמן (CO2) ואפילו מים.

הממירים אמנם הלכו והתפתחו במשך השנים, אך נותרו מספר בעיות עיקריות. המתכות בהן נעשה שימוש אינן קלות להשגה וכפועל יוצא מכך, הן יקרות מאוד. בעייה נוספת היא רעילותן של המתכות, אשר יוצרת בעייה סביבתית בתום חייו של הממיר. נוסף על כך, כמות המתכות רק הלכה וגדלה היות והחום הגבוה השורר בתוך הממיר רק הלך והפחית מיעילותן. בעזרת השימוש ב'נאנו-טכנולוגיה', הצליחה ניסאן למנוע את הפחתת יעילות המתכות בחום גבוה והממיר החדש עושה שימוש בכמחצית מכמות המתכות האצילות וכך למעשה פותר את כל הבעיות הללו. יתרון נוסף לממיר הוא זרימה טובה יותר של הגזים, אשר תורמת במעט לשיפור הביצועים.

פיתוח הממיר החדש הוא חלק מהפרוייקט הגדול של ניסאן להפחתה משמעותית בפליטת ה-CO2 במכוניות החברה עד לשנת 2010. אמנם הממיר החדש אינו תורם ישירות לכך, אך התרומה העקיפה לסביבה גדולה. הממיר החדש ימצא דרכו לכל מכוניות הבנזין של החברה כבר בתחילת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully