וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TT בנוסח צרפתי

ירון אדרי

31.7.2007 / 10:48

מכוניות הקונספט המושקעות של פיג'ו, לרוב אינן מגיעות לייצור. האם ה-308 RC Z תיגנז גם היא?

מאז ומתמיד, הציגה פיג'ו מכוניות קונספט מעניינות עם דגש מיוחד לספורטיביות וביצועים. האמת, זה ממש מבאס לגלות שבסופה של תערוכה נכנסות המכוניות להקפאה ללא כל סיכוי להגיע לקו הייצור. האם כך יהיה גם עם הקונספט 308 RC Z שתוצג בתערוכת פרנקפורט?

מבט צד ל-Z מגלה לנו כי מדובר במכונית קופה 2+2 טהורה א-לה אודי TT. הדמיון לאודי כל כך גדול שנראה כאילו היוותה ה-TT המקורית את הבסיס למכונית. רק מבט אל חזיתה של הקונספט מאשר כי אכן מדובר בפיג'ו, כשמתגלה העיצוב של ה-308 הסדרתית ששיווקה מתחיל בקרוב. פרט לכך, בחרו המעצבים לשוות ל-Z מראה אגרסיבי עם פנסים מאיימים, כנפיים תפוחות ופגושים גדולים כשבמרכזו של האחורי בולטים שני לועות מפלט נוצצים. פרט עיצובי מעניין קצת יותר שמור לגג השקוף שקיבל צורה, איך נאמר, מאוד מיוחדת.

כמתבקש ממכונית קונספט ספורטיבית, השתמשו בפיג'ו במיטב החומרים כמו אלומיניום, קארבון ופוליקארבונט, בלעדיהם לא ניתן היה לעצב את המכונית בהתאם לרצונם. בפיג'ו מציינים במיוחד את גג הפוליקארבונט השקוף, אותו לא ניתן היה לעצב בטכנולוגיות הזכוכית הקיימות היום. תכונה נוספת של החומרים היא משקלם הקל אשר תורם לביצועים וה-308 שוקלת 1,200 ק"ג בלבד.

גם חזקה וגם נקיה

אם נחזור רגע לאודי, נגלה כי מרבית מכוניות הקונספט שלה (ושל קונצרן פולקסווגן בכלל) התבססו על מנוע ה-1.8 טורבו המצליח. בפיג'ו, לאחר שכנראה שבעו ממנוע הדיזל HDI, מבססים כיום את המכוניות על מנוע ה-1.6 טורבו אשר פותח יחד עם ב.מ.וו ומשרת בין השאר את שתי גרסאות העל של ה-207. על-ידי מיפוי מחדש למחשב המנוע, העלו מהנדסי החברה את ההספק ל-218 כוחות סוס, 43 סוסים יותר מהגרסה החזקה של ה-207. המומנט צמח גם הוא וכעת הוא עומד על 30.6 קג"מ. להשלמת החבילה, קיבלה ה-308 RC Z גיר ידני 6 הילוכים שעוזר לה להאיץ תוך 7 שניות ל-100 קמ"ש ועד למהירות סופית של 235 קמ"ש.

ומה לגבי איכות הסביבה, דבר כל כך מתבקש היום? בפיג'ו מדברים על מנוע חזק, נקי וחסכוני אשר בא לענות בדיוק על צורך זה. צריכת הדלק הממוצעת של ה-Z עומדת על 14.9 ק"מ לליטר בנזין ופליטת ה-CO2 עומדת על 160 גק"מ. אם נחזור רגע לנתוני מנוע הטורבו, מדובר בהחלט בנתונים שלא היו מביישים גם מנועים אטמוספריים קטנים.

ונקנח בתפילה כפולה. בשנים האחרונות, איבדה פיג'ו את הייחוד הכל-כך מזוהה עם דגמי העבר שלה – ההתנהגות הדינמית. לטענת החברה, התנהגות הכביש של ה-RC מחזירה את פיג'ו לשנים הטובות בהן ההגה דאג לדבר עם הנהג והשלדה דאגה להתמסר לו. אבל כשמדובר במכונית קונספט שסיכוייה להגיע אל קו הייצור קלושים, כל שנותר הוא להתרפק על הזכרונות.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully