וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תקראו לי ג'יפ

ירון אדרי

1.8.2007 / 16:12

דגם הספורט של הריינג'-רובר לא נועד להיות רכב שטח. את סדנת האמן הטיעון הזה מספיק משכנע

הנה משהו שלא רואים כל יום. אחרי שכבר התרגלנו לראות אינספור שיפורים לתוצרת הגרמנית (וגם האיטלקית), מגיעה סדנת האמן עם גרסה כוחנית לדגם הספורט של הריינג'-רובר מבריטניה.

שדרוג הכוח לשני המנועים, דיזל 2.7 ליטר V6 ובנזין 4.4 ליטר V8, כלל מיפוי מחדש למחשב הניהול והתאמת מערכת פליטה לזרימת גזים משופרת. ל-190 הסוסים של מנוע הדיזל נוספו 35 סוסים חדשים ומומנט המנוע עומד כעת על 52 קג"מ המגיעים כבר ב-1,900 סל"ד. השיפור המשמעותי יותר נמצא במנוע הבנזין אשר מפיק כעת 475 כוחות סוס ב-5,740 סל"ד ומומנט של 62.2 קג"מ ב-3,500.

בהאמן יודעים טוב מאוד ששיפורי בלימה חייבים לבוא במקביל לשיפורי המנוע ולכן התאימו מערכת בלימה נשכנית במיוחד. דיסקים מאווררים ומחוררים בקוטר 380 מ"מ (15 אינטש!) הותאמו לציר הקדמי כשלחץ הבלימה אותו מפעיל הנהג עובר דרך צנרת בלימה מסוככת אל קאליפרים בני 8 בוכנות כל אחד. החישוקים אגב, עשויים סגסוגת קלה מאוד וקוטרם עומד על 23 אינטש.

וכמובן שאי אפשר בלי תוספות קוסמטיות. הקיט האווירודינמי של הריינג'-רובר לקח את הספורט לקיצוניות מוחלטת תוך שהוא שובר את צורתו המרובעת. מספיק להגניב מבט קליל אל הפגושים בכדי להבין במה מדובר וכמובן שקשה להתעלם מהכנפיים התפוחות המתחברות אליהם. את החותם הסופי נותן ספויילר גג קטן, אתם יודעים, שיהיה.

בתא הנוסעים הם עטפו כל פריט אפשרי בעור לבן, דיפנו בעץ אגוז ואפילו עטפו את המושבים במה שנראה לנו כמו עור נחשים. מה לא עושים כדי שהעשירים ירגישו עוד יותר מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully