וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוטלת ה-STI

ירון אדרי

4.8.2007 / 7:19

הקורולה והאוריס החדשות הציבו רף חדש בסגמנט המשפחתיות. גרסת הבלייד לא נותרה חייבת גם לרפליקות הראלי

בזמן שהמוני ישראל התווכחו בינהם על טיבה של התיבה, ישבו מהנדסי טויוטה וחשבו מה ניתן לשפר בקורולה החדשה. אתם אולי תתאכזבו לשמוע, אבל הקורולה תמשיך להימכר בישראל עם תיבה רובוטית אלא שברחבי אירופה יזכו הצרכנים לקבל משהו קצת שונה ועם תיבה ידנית.

אולי זאת ההצלחה שזכתה לה היאריס TS ספורט ואולי זה הרצון לתת בראש לאופוזיציה מבית, אחרת קשה להסביר מדוע בחרו בטויוטה להציג את הגרסה הסמוראית לקמיקזות הכביש. דגם ה-5 דלתות לקורולה המוכר באירופה ובישראל בשם אוריס, קיבל את השם 'בלייד מאסטר G' אשר אמור להעניק לו רושם ראשוני מתבקש. בקרביי הבלייד הונח המנוע אשר משרת את הלקסוס IS350 בתצורת V6 ובנפח 3.5 ליטר ממנו בוקעים לא פחות מ-280 סוסים ו-35.2 קג"מ. הגיר כאמור, ידני עם 6 הילוכים אולם גיר אוטומטי 6 הילוכים חדש עם תפעול מההגה יוצע כאופציה (רובוטי?).

בשביל לקבל מושג עד כמה חזקה האוריס, נצטרך לפזול אל עבר המתחרות. רפליקות הראלי לסובארו אימפרזה והמיצובישי איבולושן בעלות מנועי הטורבו החזקים וההנעה לארבעת הגלגלים, מנפקים את אותו הספק בדיוק. האלטרנטיבה האירופית בדמות מוע ה-3.2 של קונצרן פולקסווגן, מנפק 250 סוסים בלבד. מטויוטה לא נמסרו נתוני מהירות ותאוצה, אך סביר להניח כי היא אלה יהיו לפחות זהים לשל דגמי הטורבו כשלזכותה יעמוד משקל עדיף.

שאר האביזרים לו תזכה הבלייד יכללו חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינטש וצמיגים ברוחב 225 מ"מ, קאליפרים מחוזקים ודיסק ברקס בקוטר של 406 מ"מ וכמובן אפשרות לקיט אווירודינמי מתאים.

טויוטה הציגו לא מזמן את דגם הספורט לאוריס שלזכותו עומדים 180 סוסים, אך כנראה שהחברה הגדולה בעולם מצפה מעצמה ליותר. בשורה התחתונה – כנראה שהבלייד לא תהיה מלכת הליסינג.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully