וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסימום מיני

ירון אדרי

14.8.2007 / 16:32

עם 210 כוחות סוס וזיווד מתאים, הולכת גרסת הצ'אלנג' של הקופר S לתקוף את מסלולי המירוצים

סדרת מירוצי המיני צ'אלנג' נוסדה בשנת 2004 וכיום נערכים מירוצי הסדרה במדינות רבות באירופה, בניו-זילנד והחל מהשנה הבאה גם באוסטרליה. בכדי להתאים לסדרה גם את הדור השני של המיני מבית ב.מ.וו, עברה גרסת הקופר S מספר שינויים מתבקשים שיעזרו לה לתרגם ביצועים לזמני הקפה מהירים במסלול.

מנוע הטורבו 1.6 של הקופר S מפיק 175 כוחות סוס ו-26.5 קג"מ מירביים אשר מאיצים אותה ל-100 קמ"ש תוך 7.1 שניות ול-225 קמ"ש מירביים. זה אולי מספיק לחיי היום יום, אך למסלול צריך יותר. על כן, תוכנן מחדש מגדש הטורבו והוחלפו הבוכנות, הסעפות, מחשב ניהול המנוע ועוד כל מיני רכיבים מיותרים. התוצאה: 210 כוחות סוס, 28.6 קג"מ, 6.1 שניות ו-240 קמ"ש.

גם מספר רכיבי שלדה החליפו מקומם עם כאלה העמידים יותר לתנאי המחייה הקשים של המסלול. מתלי מירוץ מתכווננים של KW מצאו מקומם בכל אחת מפינות המרכב ואליהם חוברו חישוקי 17 אינטש סופר קלים של בורבר. למגע הרציף עם הכביש אחראים צמיגי מירוץ דביקים של מישלן אשר יוצמדו לקרקע באדיבותם של הכנף המתכווננת, הפגוש הקדמי והדיפיוזר.

על הצד הבטיחותי אמונים כלוב התהפכות המרותך לשלדה, כיסא מירוץ מסוג באקט של רקארו וריתמות מירוץ בעלות שש נקודות אחיזה. קאליפרים ארבע בוכנות ומערכת ABS מיוחדת ידאגו לעצור את המיני.

המיני צ'אלנג' תוצג כבר בתערוכת פרנקפורט הקרובה לצידה של הקלאבמן. מחירה צפוי לעמוד על 49 אלף פאונד (כ-400 אלף ש"ח) ומסירות ראשונות צפויות באביב 2008, רגע לפני יריית הזינוק של עונות המירוצים. חודשיים לאחר מכן, תימכר הצ'אלנג' גם ללקוחות פרטיים, אולם ללא רישוי חוקי לכביש הם יוכלו לנהוג בה רק בימים הפתוחים של מסלולי המירוצים. כמעט כמו אצלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully