וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציידת הצבעים

ירון אדרי

15.8.2007 / 10:27

מהדורות מוגבלות הן עוד דרך של יצרניות הרכב להגדיל את תזרים המזומנים. צבע הכסף עפ"י פורשה

משהו עובר על החבר'ה בפורשה. בזמן שמחלקה אחת עובדת לילות כימים על פיתוח מנוע היברידי ידידותי לסביבה, מחלקה אחרת דואגת על פיתוח מהדורות מוגבלות ידידותיות לחשבון הבנק של החברה. זה לא סוד שעשירי העולם תרים כל הזמן אחר צעצועים חדשים ופורשה יודעת לקלוע בדיוק לטעמם.

למרות שקצב המכירות של הקאיימן משביע רצון, החליטו בפורשה כי הגיע הזמן להוציא לה מהדורה מוגבלת ורתמו למשימה את גרסת ה-S בעלת המנוע המרכזי על 295 סוסיו. ישבו החברים וחשבו כיצד ניתן יהיה לתת לה שיק מיוחד. חשבו עד שלבסוף נפלה ההחלטה על הצבע השחור.

777 היחידות של המהדורה המוגבלת (ששמה הרשמי הוא "עיצוב של פורשה מהדורה 1") יעטו את הצבע השחור ולא רק מבחוץ. גם בתוך תא הנוסעים ישלוט צבע זה בכל מקום. ריפודי העור, ציפוי האלקנטרה, ההגה, לוח השעונים, ידית ההילוכים ועוד, הכל יהיה שחור. הצבע היחיד שיהיה שונה הוא הקו האדום שבמד הסל"ד.

תוספת כוח למנוע לא קיבלה המכונית אולם ביחס לקאיימן S הסטנדרטית, תהיה השחורה נמוכה ב-10 מ"מ ויחד עם מערכת ניהול המתלים האקטיבית PASM, היא תאפשר לבעליה התנהגות משופרת בכביש ובמסלול. שיפור התנהגות נוסף יגיע מהרחבת מפשק הסרנים כשכל אחד מחישוקי ה-19 אינטש יקבל ספייסר של 5 מ"מ.

ועכשיו לבונוס. מכירותיה של הקאיימן S השחורה יתחילו בחודש נובמבר הקרוב ומחירה יעמוד על כ-70 אלף יורו (כ-400 אלף ש"ח לפני מסים). פרט למכונית, יקבל הקונה המעושר (הטעות במקור) שעון יד יוקרתי, אולר, משקפי שמש, עט ומחזיק מפתחות. כולם אגב, שחורים. בונוס שימושי קצת יותר יהיה קורס נהיגה של פורשה. מי אמר שחיים שחורים מבאסים?!

הכתום שולט, שוב

גם הבוקסטר והבוקסטר S, האחיות פתוחות הגג עליהן מבוססת הקאיימן, מקבלות מהדורה מוגבלת וצבעונית, הפעם כתום. רמז למכונית נתנה פורשה כבר בתערוכת ניו-יורק האחרונה וכעת היא חושפת את הפרטים הסופיים.

הצבע הכתום לו זוכה הבוקסטר, הופיע קודם לכן רק עם נציגה אחת מבית פורשה, מכונית המסלול 911 GT3 RS. כמתחייב, קיבלה הבוקסטר קיט אווירודינמי וכנפיים שמצד אחד משפרים את זרימת האוויר סביבה ככל שעולה המהירות, אך בעיקר משווה לה מראה קרבי יותר. גם חישוקי ה-18 אינטש השחורים (19 בבוקסטר S) מוסיפים למראה.

מעצבי הבוקסטר העדיפו שלא להשתגע יותר מדיי עם הצבע הכתום וזה לא נכנס אל תא הנוסעים. במקומו, כמו בקאיימן, הותאמו ריפודי עור ואלקנטרה שחורים כמו גם ההגה, לוח המחוונים וידית ההילוכים.

ייעודה של המהדורה הכתומה הוא צפון אמריקה ו-500 היחידות שירדו מפס הייצור יימכרו החל מחודש ספטמבר ברחבי ארה"ב וקנדה בלבד. מכירה של הבוקסטר יעמוד על 50 אלף דולר (כ-200 אלף ש"ח) ו-10 אלף נוספים יידרשו עבור גרסת ה-S החזקה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully