וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה היגואר XF

28.8.2007 / 11:19

בגמר חרושת שמועות ארוכה, חושפת יגואר רשמית את מחליפת ה-S טייפ המזדקנת, קבלו את ה-XF

בהמשך למבול החידושים הצפויים לנו בתערוכת פרנקפורט, גם זמנה של יגואר לומר את דברה הגיע: בתחילת שנת 2007 חשפה יגואר דגם תצוגה עוצר נשימה אשר ענה לשם C-FX. מדובר אז במכונית "קופה-ארבע דלתות" אשר אמורה בשעתה להחליף את ה-S טייפ המזדקנת. וכעת, מודיעה יגואר על הצגת דגם היצור המוגמר של הדור החדש במשפחת החתולים.

אולם, מייד כאשר הגיעו לידינו התמונות, אפשר היה להבחין באכזבה מסויימת על פנינו. דגם התצוגה שפגשנו מאוחר יותר בתערוכת ז'נבה גרם לנו להאמין שיגואר בהחלט עתידים לבצע את קפיצת המדרגה הנדרשת, בייחוד ביחס אל המתחרות מגרמניה, אבל כאמור, מעט התאכזבנו.

העיצוב החיצוני רוכך משמעותית, החזית עודנה ובעיקר, יחידות התאורה הקדמיות הוחלפו באחרות בולטות פחות, ככל הנראה משיקולי עלות. אולם, ביחס אל מתחרותיה, הסדרה 5 של ב.מ.וו, אודי A6 וכמובן ה-E קלאס של מרצדס, ה-XF נראית ספורטיבית בהרבה. הרוב בזכות לצורתה החיצונית הזורמת, לצללית הנמוכה וכמובן לגוף הרחב. למרות הכל, הפיסול החדש לגוף, אפשר למתכננים להשיג מקדם גרר נמוך של 0.29 CD, דבר המסייע מאוד בהפחתת צריכת הדלק והשקטת רעשי הרוח בנסיעה.

מה צפוי בחזית המנועים?

בסעיף המנועים, אין הרבה חידושים ולכן גם בסעיף זה יגואר נשארת שוב מאחור ביחס למתחרות. כמו בגרסת הקופה החדשה שבחנו (ראו קישור למבחן הדרכים), גם ה-XF החדישה קיבלה את ארבעת המנועים המוכרים של יגואר: שני הבכירים מגיעים בנפח 4.2 ליטר כאשר הראשון מפיק 300 כ"ס והשני, 420 בעזרתו של מגדש 'על'. כל זאת כאשר ה-M5 כבר חצתה מזמן את רף ה-500 כ"ס ואודי, כך אומרת השמועה, מתעתדת להעניק לגרסת ה-RS6 שלה מנוע בהספק מוערך של 550 כ"ס.

מנועים אלו ביגואר החדשה אמורים לאפשר לה ביצועים נאותים בכל קנה מידה של 6.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסת הבסיס וכ-5.1 שניות ל-100 קמ"ש בגרסה המוגדשת. שתיהן אגב, תוגבלנה ל-250 קמ"שים מרביים.

שני מנועים נוספים יוצעו ככל הנראה בגרסאות הבסיס, אך גם שניהם מגיעים ישירות מה-S טייפ המוחלפת. הראשון לוגם דיזל למחייתו, בנפח 2.7 ליטר, בעל שישה צילינדרים ושני מגדשי טורבו אשר מפיק 204 כ"ס. מנוע זה יאפשר ל-XF החדשה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.2 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 230 קמ"ש.

המנוע הרביעי והאחרון בסדרה, הוא אותו מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר המוכר גם בישראל אשר מפיק 240 כ"ס והוא יסייע ל-XF להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 8.3 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 238 קמ"ש.

יושבים חמישה?

ביגואר מצהירים כי מרב המאמצים הושקעו כדי להפוך את תא הנוסעים למקום נחשק לשהיה ולא רק מרווח. כך למשל הם טוענים כי למרות מבנה ה"כאילו" קופה, מרחב הראש לא נפגע מאחור, משום שגוף הרכב עולה לפגוש את הגג, ולא הגג הוא זה שיורד אל גוף הרכב. אנחנו אומרים "בסדר, נחכה לרגע שנשב מאחור".

מלפנים, מדובר כבר בסיפור אחר לגמרי. הקבינה עוצבה באופן עתידני כמעט, עם שימוש נרחב בחומרים כמו עור, עץ, סיבי פחמן ואלומיניום, שממנו רגב, עשויה השלד והגוף כולו לטובת הפחתת המשקל.

אחד החידושים המרכזיים ב-XF הוא הממשק להפעלת תיבת ההילוכים. במקום ידית או מנוף מוכרים, יגואר בחרו ליצר מעין מנגנון אשר מצרומם על תוך כף היד ומאפשר לנהג לבחור את מצב התיבה הרצוי. יש מצב אוטומטי כמובן, אבל בנוסף אליו יש גם מצב ידני וכן מצב סיקוונסיאלי, רק למקרים שבהם תרצו להשחיז קצת את האספלט. יגואר מצהירים כי תיבת ההילוכים של ה-XF מהירה מאוד בתגובותיה, ומהירה בהרבה מזו שפגשנו ב-XK, שהייתה מהירה מאוד בפני עצמה.

גם אצלנו?

בהסתמך על הצהרות היבואן, הסיכוי שנראה את ה-XF בישראל גבוה מאוד, במהלך שנת 2009, אם כי מוקדם לדבר על מחירים ומפרט ישראלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully