וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמוניה נוסח טוקיו

ירון אדרי

11.10.2007 / 14:43

טויוטה רוצה גם כן לחבק את כדור הארץ. את הדרך לעשות זאת היא תציג עם 8 מכוניות קונספט מעניינות

את הקרב על הקונספט בתערוכת טוקיו מובילה כרגע טויוטה. החברה היפנית הגדולה בעולם תציב לא פחות מ-8 דגמים רעיוניים באולם התצוגה שלה תחת הסיסמה "נהיגה בהרמוניה - מחר חדש לאדם ולכדור הארץ". לא שחשבנו אחרת.

1/X

עם ה-1/X קונספט, רוצה טויוטה להגדיר מחדש מהי התחשבות באיכות הסביבה. במבט חטוף מזכירה המכונית את הפריוס ההיברידית ובטויוטה אכן משווים בין השתיים. מרחב תא הנוסעים זהה לזה של המכונית המוכרת, אולם שימוש בחומרים קלים כמו תערובת של קארבון ופלסטיק, שוקלת ה-1/X 420 ק"ג - שליש מהפריוס.

למשקל הנמוך של ה-1/X מתווספת יחידת הנעה היברידית אשר ממוקמת מתחת לשורת המושבים מאחור הכוללת מנוע ביו-פלקס (בנזין ואתנול) בנפח 500 סמ"ק ומנוע חשמלי. על-פי טויוטה, משיגה המכונית חיסכון כפול בדלק מזה של הפריוס וכמובן הפחתה משמעותית בפליטת המזהמים.

Hi-CT

טויוטה מביאה לנו את התרגום שלה לסיסמה "מריח כמו רוח נעורים" מדובר במכונית 'שקע-תקע' קובייתית בעלת מנוע היברידי הממוקם בריצפתה. המנוע הנקי ידאג להעביר את החברים הצעירים ממקום למקום בנוחות ובביטחה.

את תא המטען מאחור, יוכלו המכייפים להסיר ובמקומו לקבל שטח הטענה להובלת אופניים, גלשנים או כל אביזר כיף אחר. שמה של הקונספט מרמז גם לגובהה. עם 178 ס"מ מהקרקע, יוכלו הנהג ושותפיו לנסיעה להביט על הכביש מגבוה.

i-REAL

הנה דוגמה למצויינת לכך שההתפתחות הטכנולוגית עומדת ביחס הפוך להתפתחות בני האדם. למרות הקונוטציה השלילית, השם המתאים ביותר למכונית (!) הקונספט i-REAL הוא כיסא גלגלים. מדובר למעשה בגלגול החדשני ביותר למכוניות קודמות כמו ה-PM, ה-i-UNIT וה-i-SWING.

בסיס הגלגלים (2 מקדימה ו-1 מאחור) של המכונית-כיסא משתנה בהתאם למהירות הנסיעה. בנסיעה איטית, בסיס הגלגלים מתקצר וכך מגביה את המושב בכדי לתת לנהג את התחושה והזריזות בין הולכי הרגל. הגברת המהירות תאריך את בסיס הגלגלים כך שמרכז הכובד ירד ותשפר את ההתנהגות הדינמית. בכדי למנוע פגיעה בהולכי רגל, מצויידת הקונספט בחיישנים היקפיים המתריעם בפני הנהג (רטט) והסביבה (קול ואור).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

RiN

רוצים להעלות את רף השימחה והבריאות בחייכם, כנראה שבדיוק בשבילכם נבנתה ה-RiN. בטויוטה יודעים לספר כי מכונית הקונספט הירוקה (תרתי-משמע) תביא לחיזוק הקשר בין הנהג לסביבה, חיזוק שיביא לשלווה פיזית ונפשית. איך היא תעשה זאת? בעזרת הנדסת אנוש מתקדמת ובריאה.

המושבים הממוזגים של ה-RiN, ידאגו לשמור על תנוחה ישיבה נכונה שתפחית מהעומס על הגב, החלונות הירוקים מסנני הקרינה יתנו לשוכני ברכב תחושה של חופש ומרחב ומערכת מיזוג תדאג לרמת החמצן בתא. את הרעיון קיבלו בוודאי לאחר ביקור ברחובות תל-אביב.

מה עוד?

מתוך 4 מכוניות הקונספט הנותרות, 2 אתם כבר מכירים. את ה-IQ חשפה טויוטה בחודש שעבר בתערוכת פרנקפורט. למי שלא מכיר נספר כי מדובר במכונית מיני קצרה, אך מרווחת המתהדרת בצריכת דלק נמוכה במיוחד. ה-IQ מתאימה להובלתם של 3 מבוגרים וילד ובטויוטה לא פוסלים את האפשרות להביאה לייצור סדרתי.

על ה-FT-HS גם סיפרנו לכם בעבר. מדובר במכונית הספורט העתידית של טויוטה שכמו שאר היצרנים, מוכיחה כי מנוע חזק אינו חייב לזהם. יחידת הכוח ההיברידית של הקופה מורכבת ממנוע V6 בנפח 3.5 ליטר וגנרטור חשמלי.

אחרונות הן ה-FT-MV והקראון היבריד קונספט. למרות דלות הפרטים אותם חושפת טויוטה, ניתן לספר כי מדובר במיניוואן חדשני ומכונית סאלון היברידית ובטוחה (10 כריות אוויר) שכנראה יהיו הדור הסדרתי הבא של היצרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully