וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנה עם חזון

ירון אדרי

14.10.2007 / 12:56

סוזוקי החליטה שנמאס לה להשתרך אחרי הגדולות ובתערוכת טוקיו היא תמשיך להציג את חזון צמיחתה

סוזוקי, אחת מיצרניות הרכב הקטנות ביפן, עושה בתקופה האחרונה מאמצים רבים לשיפור מעמדה בארץ המוצא ובעולם. אחרי התצוגה המצומצמת אם כי משכנעת בפרנקפורט וקריאת התיגר על מסלול מירוצי הראלי, מנצלת סוזוקי את תערוכת טוקיו למפגן ראווה של תצוגת יכולות. על יתרונה של החברה בתחום האופנועים, השטח ומכוניות המיני, יספרו מגוון דגמי הקונספט המעניינים.

את תשומת הלב מושך ה-X-Head קונספט שבמבט ראשון מזכיר את היונימוג האגדי של מרצדס – הכלאה בין משאית קטנה לרכב שטח. ל-X-Head הנעה כפולה, מרווח גחון גבוה וזוויות גישה ונטישה שמכניסות אותו לנישת השטח הידועה של סוזוקי.

בכדי לאפשר ניצול מקסימלי של אורכו הקצר, מכיל תא הנוסעים שני מושבים בלבד המשאירים מקום לשני אופנועי שטח מאחור. העמסת תא המטען בכלים הדו-גלגליים היא רק אפשרות אחת וסוזוקי מספרים כי את ה-X-Head ניתן להתאים לדרישות שונות. כך למשל, בגרסת ה'קאמפר' יוכלו שני חברי הצוות לקבל תא שינה נוח ומפנק ואילו חובבי הסטייל יוכלו לקבל את גרסת הפאשן השיקית. שימוש קצת יותר פונקציונאלי יהיה לגרסה החילוץ שתצויד בכל הדרוש ויחד עם העבירות הגבוה, תאפשר גישה בתנאי שטח קשים.

ה-X-Head הוא דוגמה מצויינת למכונית קונספט שבהחלט היינו רוצים לראותה מגיעה לייצור.

מכונית קטנה לעתיד גדול

כפי ששמתם לב, בסוזוקי בחרו שלא להשתמש בסיסמה השחוקה המיטיבה עם איכות הסביבה. במקום זאת, בחרו במשהו קצת יותר שימושי לרחובות העמוסים לעייפה של טוקיו רבתי וה-SSC (Suzuki Sharing Coach) בשילוב עם הפיקסי (Pixy), הן דוגמאות מצויינות לדרך בה היא רואה את העתיד.

מכוניות מיקרו אינן דבר חדש ביפן וה-SSC מצטרפת למגמה אלא שמדובר למעשה בקופסה ולא במכונית של ממש. דרך 4 הדפנות המתרוממות, ניתן להכניס אל חלל ה-SSC מכוניות אישיות ייעודיות כמו ה-SSF הספורטיבית לכביש או ה-SSJ הספורטיבית לים. קצת יותר פונקציונאלית היא הפיקסי ששתיים כמוה יכולות לאכלס את הקופסה.

זוכרים את ה-iReal, הכיסא הממונע של טויוטה? אז גם לסוזוקי יש אלטרנטיבה זהה. הפיקסי של סוזוקי מאפשרת הובלתו של אדם אחד בנינוחות בתוך חופת בועה שקופה. הפיקסי יכולה להתנייד בביטחה על מדרכות ובתוך מבנים כך שחניה אינה הופכת למטרד.

קיזאשי 2

בתערוכת פרנקפורט הציגה סוזוקי את הקיזאשי, מכונית קונספט מרהיבה למשפחתית הגדולה אותה עתידה היא לייצר. כשהיא מתבססת על הקיזאשי, תציג החברה בטוקיו את הקיזאשי 2 – קרוס אובר אופנתי.

הניסיון רב השנים של סוזוקי בשטח, מקבל כעת נופך אופנתי אשר היה חסר עד היום. עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר ותיבת 6 הילוכים אוטומטית, תעניק הקיזאשי 2 לנוסעיה איכות וכוח חסרי פשרות. אופציה היברידית תעזור גם לשמור על הסביבה. האם הרמיזה על הבאתה של הקיזאשי 1 לייצור רומזת על כך שגם ה-2 בדרך לשם?

קונספט נוספת היא הפאלט, מכונית מיני צעירה לארבעה נוסעים בעלת דלתות הזזה שתוצג בסמוך לסופר-מיני האירופאית ספלאש ומכונית הראלי SX4 WRC.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully