וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה ה-C5 הבאה

ירון אדרי

18.10.2007 / 14:23

סיטרואן חושפת את הדור הבא למשפחתית הגדולה C5, שמכוונת היישר אל מול המתחרות מגרמניה

בחשאיות כמעט מוחלטת, חושפת סיטרואן את הדור הבא למשפחתית הגדולה שלה ה-C5. עם המכונית החדשה שנחשפה בגרסאת הסדאן והסטיישן, נוטשת סיטרואן את העיצוב השנוי במחלוקת שאיפיין את הדגם היוצא ובמקומו מציגה עיצוב שלדבריה יותר "גרמני". האם החברה מצרפת מכוונת את ה-C5 אל מול יצרניות הפרימיום הגרמניות?

כבעבר, גם ה-C5 מציגה לא מעט חידושים כמו טבור ההגה הקבוע (כפי שהוצג לראשונה עם ה-C4) ופונקצית עיסוי במושבים החשמליים. כל זה מצטרף לנוחות נסיעה שעל-פי החברה נותרה ללא מתחרות ואיכות שרק הלכה והשתפרה. דגש מיוחד הושם על בידוד רעשים, בעיקר באיזור הדלתות והשמשות. בזכות צמיחה של 4 ס"מ באורך (478 ס"מ כעת, 483 ס"מ בסטיישן) ו-8 ס"מ ברוחב (186 ס"מ), מבטיחים כי גם מרחב הפנים השתפר.

הצלחתה של סיטרואן במירוצי הראלי משפיעה גם כאן. מתלי עצמות עצה כפולות הותאמו בחזית ומאחור נעשה שימוש במתלה רב-חיבורי. יחד עם מתלי 'הידרואקטיב 3' בעלי שני מצבי כיוון, אמורה המכונית להעניק את אותה נוחות ידועה מלווה ביכולת דינמית לכבישים המפותלים.

כמו השינוי הגדול מבחוץ, כך גם מבפנים. גם כאן בחרו המעצבים בגישה "גרמנית" והתוצאה לטעמנו מצויינת. הוויתור על המקוריות יצר דשבורד שנראה מוצק ואיכותי הדומה בתפישתו לדשבורד אצל המתחרות מהמדינה הסמוכה. לוח הפיקוד מרשים פחות ונראה כאוסף מבלבל של פקדים וכפתורים, אולם את זה נוכל לדעת רק לאחר נסיעת מבחן.

כמתבקש, גם תחום הבטיחות לא נפקד מרשימת השינויים. מרכב ה-C5 הוקשח ונוספו לו איזורי ספיגת אנרגיה לשמירה מירבית על הנוסעים. בנוסף, מצויידת ה-C5 ב-9 כריות אוויר ובדוושות קורסות לצמצום הפגיעה ברגליו של הנהג. רשימת המערכות האלקטרוניות כוללת את כל האותיות המוכרות כסטנדרט כשמערכת סטייה מנתיב LDWS (Lane Departure Warning System) תוצא כאופציה בחלק מהגרסאות.

רשימת המנועים כוללת 2 מנועי בנזין: 1.8 16V ליטר 127 כוחות סוס ו-2.0 16V ליטר 143 כוחות סוס. באגף הדיזל מדובר על 4 מנועי HDI החל מ-110 כוחות סוס ועד ל-208 בגרסת ה-V6, כולם מצויידים במערכת פליטה מתקדמת לטובת הפחתת פליטת ה-CO2.

שיווק ה-C5 באירופה צפוי לתחילת 2008. מחברת דוד לובינסקי נמסר כי מועד ההגעה המשוער לישראל הוא לקראת הקיץ הבא, אך מוקדם לקבוע אילו גרסאות ומנועים יגיעו.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully