וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה (תאנה) ירוק

ירון אדרי

5.11.2007 / 11:00

אודי רוצה גם היא לקחת חלק במאבק הסביבתי עם גירסה היברידית ל-Q7. האם זה מספיק או שהיא צריכה להתאמץ יותר?

מנוע ה-V6 TDi החדש של אודי בנפח 3.0 ליטר, עשה את הופעת הבכורה שלו עם מכונית הקופה A5. כעת, מצטרף מנוע זה גם אל ה-Q7 שעל פי אודי נכנסת עמוק אל העידן הירוק. תפוקתו החדשה של המנוע עומדת על 240 כוחות סוס, שיפור של 7 כוחות סוס ביחס למנוע המוחלף, וצריכת הדלק הממוצעת שלו עומדת על 12.4 ק"מ לליטר - לא רע למכונית בסדר גודל שכזה. תודות למערכת פליטה עם מסנן חלקיקים חדש, הופחתה גם פליטת ה-CO2 ל-260 גק"מ.

אבל לא אלה החדשות הירוקות העיקריות של אודי, זו חושפת את המשך תוכניותיה הירוקות לעתיד ובראשן ה-Q7 ההיברידית שתושק בעוד שנה בדיוק. את הקרוס אובר ההיברידי יניעו מנוע הבנזין V6 FSI המוכר בנפח 3.6 ליטר, אליו ישודך מנוע חשמלי. הספקו של מנוע הבנזין עומד על 280 כוחות סוס ומנוע החשמל מוסיף משלו 51 סוסים נוספים. הבדלי צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 לעומת גירסת ה-3.6 הרגילה, עומדים על 23% לטובת הגירסה ההיברידית שתצרוך ליטר בנזין על כל 10.2 ק"מ ותפלוט 237 גק"מ.

טעינת מצברי המנוע החשמלי הממוקמים במקום הגלגל החליפי תיעשה בשיטה המוכרת על ידי מנוע הבעירה בשילוב אגירת אנרגית הבלימה. טווח הפעולה של המנוע החשמלי אינו גדול ועומד על 2 ק"מ בלבד, אולם לנהג ישנה האפשרות לבטל את פעולתו לגמרי. מנגד, יכול הנהג לבחור במצב בו משולבים שני המנועים להשגת תפוקה מקסימלית כבר ממצב עמידה וכך לקצץ כמעט שנייה מזמן התאוצה ל-100 קמ"ש שיעמוד על 7.6 שניות. וישנו כמובן המצב הבסיסי והחסכוני בו עובד מנוע החשמל כל זמן שמהירותה של ה-Q7 לא עוברת את ה-50 קמ"ש. מעבר לכך, ייקח מנוע הבעירה את ההובלה.

למרות ההתקדמות, קשה לומר כי ה-Q7 ההיברידית מציבה בפני העולם עתיד ירוק יותר. השיפור בצריכת הדלק והזיהום כמעט ובטל אל מול המנועים הגדולים והחזקים מה שמעלה את השאלה האם מדובר למעשה רק בעלה תאנה למען התקינות הפוליטית.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully