וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופה מתחזקת

ירון אדרי

4.12.2007 / 12:19

בסדנת AC שניצר מתגעגעים לב.מ.וו 2002 של שנות ה-70. האם הסדרה 1 קופה יכולה להוות תחליף ראוי?

בכל פעם שב.מ.וו מוציאה לאוויר העולם דגם חדש, נכנסים בסדנת AC שניצר לכוננות על. זה לא פלא אם כך לגלות שגם גרסת הקופה לסדרה 1 לא יוצאת מקופחת. אז אחרי שסיימו (לבינתיים) את פרוייקט הגז עם הקופה לסדרה 3, מתפנים המהנדסים לטפל ב-135i שבגרסתה זאת משנה שמה ל-ACS1 3.5i.

את ההשראה לשדרוג קיבלו בשניצר מהב.מ.וו 2002 של שנות ה-70. את התוצאה ניתן לראות בקיט האווירודינמי אשר כולל גריל, פגושים, חצאיות צד ושתי כנפיים אחוריות. ספליטרים מתכווננים נוספו לפגוש הקדמי ויחד עם הכנפיים האחוריות, הן מעניקות לנהג יכולת להתאים את כוח ההצמדה האווירודינמי לאופי הכביש או המסלול.

ה-2002 הייתה אחת המכוניות המהירות בתקופתה, בעיקר ב'נורדשליייפה' של נורבורגרינג. לכן, הופקד כיול המתלים על מאנפרד וולגרטן, המנהל הטכני של הסדנה ונהג מירוץ בעברו. וולגרטן לא חשב יותר מדיי והקופה הועברה מייד לאותו מסלול בדיוק. לאחר מספר ניסויים, החליט וולגרטן כי המכונית רכה מדיי וקבע כי יש להוסיף לה מוט גישור קדמי (strut brace) ובולמים מוקשחים שיחדדו את התנהגותה.

ולמה צריך את כל השינויים הנ"ל? בכדי להתאים את המכונית לתוספת הכוח. מנוע ה-3.0 ליטר בעל צמד המגדשים אשר מפיק ביום רגיל 306 כוחות סוס, חוזק וכעת עומדים לרשותו 360 סוסים. המומנט עלה גם הוא מ-40.8 ל-45.9 קג"מ. התוצאה המיידית היא ירידה מרף 5 השניות בתאוצה ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית שעלתה ל-300 קמ"ש.

ואם אתם מתכוונים להזמין אחת נספר רק כי ברשימת האופציות ישנם לא מעט אבזורים כמו חישוקי סגסוגת וצמיגים בקוטר שבין 17 ל-19 אינטש ותוספות אלומיניום וקארבון לתא הנוסעים. תתחדשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully