וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים יבשה

ירון אדרי

17.12.2007 / 18:21

מכונית שיודעת לעוף כבר ראינו וגם כזאת שיודעת לצוף. סדנת רינספיד מציגה כעת את הדור הבא – מכונית שיודעת לצלול

סדנת רינספיד השוויצרית מוכרת בעיקר בשל המכוניות היצירתיות היוצאות משעריה. בשנה שעברה, הגיעה הסדנה לתערוכת ז'נבה עם האיקססיס, דו מושבית שקופה ומעניינת. לתערוכה הקרובה היא תגיע עם מכונית מעניינת קצת יותר. בעבר, הציגה רינספיד מכונית אמפיבית, כזאת שיודעת לנוע בכביש ובמים, וכעת היא הולכת צעד אחד קדימה (או למטה). כנגזר משמה, מיועדת הסקיובה קונספט (sQuba) להיות המכונית-צוללת הראשונה.

המכונית-צוללת שנבנתה על הלוטוס אליז, היא מעיין הוקרה של בעלי הסדנה פרנק רינדרקנכט לאותן מכוניות עתידניות מסרטי המדע הבדיוני עם דגש מיוחד על סדרת הג'יימס בונד. על פי הצהרותיו של רינדרקרכט, המכונית יכולה לצלול לעומק של 10 מטרים מתחת לפני המים ושם "לנוע" בנוחות בין הדגיגים והשוניות.

על הנעתה היבשתית אמון מנוע חשמלי בהספק של 50 כוחות סוס ו-16.3 קג"מ המזין את הציר האחורי. תנועתה במעמקים תיעשה באמצעות זוג פרופלורים וזוג מנועים חשמליים בהספק של 5 כוח סוס כל אחד, אשר יוצרים זרמי סילון. כאן המקום לציין שמנועי חשמל אינם מזהמים. אגב, מתלי עצמות עצה כפולות ובולמים של KW יחד עם צמיגי פירלי P זירו במידות 205/40/17 מקדימה ו-225/40/18 מאחור, מבטיחים הנאה ולא רק במצולות.

בכדי שהסקיובה תוכל לשוב אל פני המים, פיתחו מהנדסי רינספיד תרכובת קארבון מיוחדת הבנויה מחללי אוויר בשיטת הנאנו-טכנולוגיה שיעזרו לה לצוף. משקלה היבש (תרתי משמע) עומד על 920 ק"ג. 2 מיכלי חמצן יעזרו ליושבי המכונית (נהג + נוסע), כי הרי צריך גם לנשום מתחת לפני הים.

ולמרות כל היצירתיות וההשקעה, הסקיובה תישאר ברמת הקונספט בלבד ולרינספיד אין כל כוונה להביאה לייצור. האם יגיע היום בו כן תגיע מכונית צוללת? אנחנו לא נתפלא אם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully