וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטורים גם בב.מ.וו

אינטרנשיונל הרלד טריביון

23.12.2007 / 12:34

ב.מ.וו תפטר אלפי עובדים במסגרת תכנית התייעלות שנועדה לקצץ מיליארדי דולרים מהוצאותיה

ב.מ.וו, יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם, מתכוונת לפטר אלפי עובדים - גל הפיטורים הראשון בחברה מזה כעשור - על רקע עלייה חדה בהוצאותיה ובעקבות התחרות החזקה מצדן של יריבות כגון מרצדס.

הקיצוצים, שישפיעו בעיקר על עובדי החברה בגרמניה, הם חלק מתכנית מקיפה עליה הכריזה ב.מ.וו בחודשים האחרונים במטרה לקצץ כ-6 מיליארד יורו (8.6 מיליארד דולר) בהוצאותיה. המהדורה המקוונת של המגזין הגרמני "דר שפיגל" דיווחה בשבוע שעבר כי החברה תקצץ 8,000 משרות בשנת 2008, ידיעה אותה סירבה ב.מ.וו לאשר או להכחיש.

בשנים האחרונות נאלצו יצרניות מכוניות רבות בגרמניה, בהן מרצדס, פולקסווגן ואופל, לפטר אלפי עובדים בעקבות ירידה ברווחים וניסיון לקצץ בהוצאות. ב.מ.וו, שנהנתה מהמעמד של יצרנית המכוניות המצליחה בגרמניה, התמודדה לעומת זאת עם בעיה אחרת בעודה מנסה להגדיל את יכולת הייצור שלה מבלי להגדיל משמעותית את מספר העובדים.

דובר מטעם ב.מ.וו מסר כי רוב המפוטרים במסגרת גל הקיצוצים הנוכחי הם עובדים בעלי חוזים זמניים. הדובר ציין כי החברה תציע תמריצים לעובדים שיסכימו לפרוש מרצון ותדון עם איגודי העובדים על הסכמי עבודה בעלי שעות יותר גמישות. בארה"ב, בה מעוניינת ב.מ.וו להגדיל את תפוקתה, לא יפוטרו ככל הנראה עובדים. "הקיצוצים ייעשו בהתאם למדיניותה של ב.מ.וו, ויאופיינו ברגישות חברתית", אמר הדובר.

גל הפיטורים משקף את ניסיונה של החברה לחזק את מעמדה לאור התחרות המתלהטת בינה לבין השחקניות האחרות בשוק הרכב הגרמני, בהן פורשה, אודי והיריבה הוותיקה מרצדס-בנץ, שהחלה להתחזק בחודשים האחרונים לאחר שבעלת החטיבה, דיימלר, מכרה במאי האחרון את רוב אחזקותיה ביצרנית המכוניות קרייזלר לקרן ההשקעות הפרטית סרברוס. כיום, מחזיקה מרצדס בתשואה גבוהה יותר על מכירותיה מאשר ב.מ.וו.

בנוסף, נאלצת ב.מ.וו להתמודד עם גידול בעלויות ייצור מכוניותיה ועם התקנות האירופיות המחמירות המגבילות את פליטות הפחמן, שעשויות לאלץ את החברה להפחית את פליטות גזי החממה של רכביה ב-25%.

קשייה הפיננסיים של ב.מ.וו הובילו להערכות בגרמניה, לפיהן החברה עשויה לנסות ולהדק את הקשרים בינה לבין יריבתה הוותיקה דיימלר. שתי החברות כבר משתפות פעולה כיום בניסיונותיהן לפתח טכנולוגיות למנועים היברידיים, ולהערכת בנק ההשקעות מורגן סטנלי הידוק הקשרים עשוי להיטיב עם שתי החברות.

בחודש שעבר, העריך האנליסט אדם ג'ונאס ממורגן סטנלי כי במידה ותרכוש ב.מ.וו נתח של 20% בדיימלר, יסייע לה הדבר להפחית הוצאות ויחזק את מעמדן של שתי החברות מול המתחרות פורשה וטויוטה.

"ב-10 השנים האחרונות, אף חברה לא הרוויחה מצרותיה של קרייזלר כמו ב.מ.וו, ואף חברה לא תיפגע כמוה מתחייתה של מרצדס", אמר ג'ונאס. "שיתוף פעולה יסייע לשתי החברות לקצץ בהוצאות אך להמשיך לייצר יותר דגמים, דבר שיוכל לאפשר להן להציע מכוניות במחיר טוב יותר".

למרות הערכותיו של ג'ונאס, מרבית האנליסטים מאמינים כי תיתכן עסקה בין דיימלר לב.מ.וו לאור שיתוף הפעולה הלא מוצלח של החברה עם קרייזלר, עד למכירתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully