וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומנטיקה בהילוך גבוה

28.12.2007 / 6:56

גם טיול רומנטי יכול לקבל תיבול מסוג אחר להמרצת הדם והיצרים, רק חשוב שיהיו הכלים המתאימים

זוגתי ואני החלטנו לצאת לטיול כשהיעד הוא אירופה - ספרד וצרפת. במוחי כבר החלה להתגלגל המחשבה, איך אני מכניס בטיול "רומנטי" קצת ספורט מוטורי. הרי אירופה = ספורט מוטורי ותרבות מוטורית, ואני לא יכול לפספס כזאת הזדמנות.

כבר בקוסטה ברבה שבברצלונה לא רחוק מהמלון שלנו בעיר BLANES, מצאתי נחמה במסלול קארטיניג פתוח וגדול עם קארטים בעלי מנוע 390 סמ"ק. בעבור 28 יורו ל-10 דקות נהיגה, החוויה הייתה מצויינת אולם עדיין לא הדבר האמיתי. קצת בירורים ואנחנו מגיעים למסלול המירוצים המקצועי 'קטלוניה' שמארח את מירוצי ה-DTM, אשר ממוקם כ-40 דקות
מברצלונה. עם חיוך גדול על הפנים אני ניגש לדבר עם השומר ומסתבר שעל המסלול עולים רק למירוצים מקצועיים ואין אפשרות לימי מסלול. כמובן שהחיוך ירד לי מהפנים והתנחמנו במירוץ אופנועים שהיה במקום.

תוך כדי הטיול אני מנסה לחשוב על עוד אלטרנטיבות להגשמת חלומותי המוטוריים ויש לציין את שיתוף הפעולה של זוגתי המקסימה שאיך נאמר, היא וספורט מוטורי, זה בערך כמו בלט ואני.

בעקבות המירוצים

הגיע הזמן לעבור לצרפת. כל הטיול נעשה ברכב שכור והנהיגה בכבישי אירופה מדהימה. הכבישים רחבים והאספלט כמו פלטה. אחח... איפה אנחנו ואיפה הם. בדרך מספרד לצרפת, אי אפשר שלא לעשות גיחה למונטה קרלו שם מבקר מדיי שנה סבב הראלי העולמי וסבב הפורמולה 1. הכבישים המפותלים שהם חלק מסטייג' בראלי, הם חוויה בפני עצמה וכמובן שעברנו גם בתוואי הפורמולה 1 שבעיר עצמה. אמנם לא עשינו את התוואי במלואו כי חלק ממנו סגור ביום יום, אך החוויה הייתה מהממת למרות שגם הרכב לא היה הדבר האמיתי (גולף TDI גיר רגיל).

עכשיו אנחנו בנסיעה לפאריז. אתם יודעים, מגדל אייפל, הלובר וכל הבולשיט, התיירותי. כ-1000 ק"מ ו-10 שעות נהיגה עם רגל ימין ברצפה, מה שגם "זיכה" אותנו בדרך בקנס של 90 יורו בגין מהירות אתו שילמנו במזומן כמו ילדים טובים. טוב אם לא היינו משלמים, היו משביתים לנו את הרכב במקום. ראו הוזהרתם!!!

בעוד אני אומר לעצמי שחלום החוויה המוטורית הולך ומתרחק, נזכרתי במישך גדז' חברי מישראל. מישל הוא צרפתי ומבין בספורט מוטורי ולאחר כמה בירורים, הוא מוסר לי כתובת וטלפון של מסלול בו ניתן לטעום מכוניות כמו פורשה GT3, פרארי F430, למבורגיני גייארדו ועוד (תודה מישל). במלון, אני נותן לאיש הקבלה לקבוע לנו הגעה למסלול (כי הם לא מדברים מילה באנגלית) והמועד נקבע ליום הטיסה חזרה.

לזה קוראים מסלול טיול

היום הגדול מגיעה לאחר לילה נטול שינה. המזוודות מוכנסות לרכב ואנחנו בדרכנו למסלול הנמצא כחצי שעה נסיעה מפאריז. הרשמה ותדרוך קצר, תשלום (100 יורו), קסדה על הראש ולעסק. המכונית הראשונה היא פורשה 997 GT3 המצויידת בצמיגי סליקס דביקים, גיר 6 הילוכים, הנעה אחורית (כמובן), מנוע עם 460 כ"ס, כיסאות מחבקים, וכלוב התהפכות. אני יוצא ל-4 הקפות של 2.5 ק"מ כל אחת. מיותר לציין שלחצתי את המכונית חזק מאוד ועדיין השילדה, ההיגוי והבלמים עבדו בהרמוניה מושלמת. לאן שההגה כוון, לשם היא הגיעה בדיוק מושלם. כל לחיצה על הברקס נועצת את השלדה במקום.פשוט מדהים.

המכונית הבאה בתור היא הלמבורגיני גייארדו בעלת הנעה כפולה (70% אחורה, 30% קדימה), גיר סטייל פורמולה 1 ומנוע עם 512 כ"ס. 3 הקפות נוספות (ועוד שטר 100 יורו שנפרד מהארנק). הנסיעה מטורפת והמכונית פשוט נדבקת למסלול. ההיגוי חד מאוד, הברקסים מעולים, אבל...התחושה היא של פלסטיקה זולה והגיר גורם להשהייה גדולה יחסית בין הילוך להילוך. מחיר האלקטרוניקה כנראה. בנוסף, גם מרחב הראש מוגבל מאוד.

לסיכום, היה טיול מהמם ממנו חזרנו (אני לפחות) עם טעם של עוד, בעיקר מהפורשה אותה אהבתי יותר. יותר מכונית נהיגה ופחות מכונית פוזה.

עכשיו תורכם לכתוב לנו על החוויות המוטוריות שלכם

גם לכם יש חוויות מוטוריות מישראל או מחו"ל? נהגתם ברכב מיוחד או ייחודי? אם יש לכם כישרון כתיבה וגם כתה תמונות איכותיות (שצולמו על ידכם בלבד), אתם מוזמנים להעלותו על הכתב ולשלוח את הכתבה והחומר הצילומי אלינו ואולי כל גולשי וואלה! רכב יזכו לשמוע על החוויה הפרטית שלכם. את החומר תוכלו לשלוח אלינו לכתובת הדואר: wallacars_mystory@walla.com
אז קדימה, תקתקו על המקלדת, תנו כמה קליקים במצלמה ושילחו אלינו את החומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully