וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול

ירון אדרי

4.1.2008 / 8:56

לאחר שהוצגו גרסאות המיני טנדרונים של פיג'ו וסיטרואן, חושפים ב-PSA את הדור הבא לפרטנר ולברלינגו

קבוצת PSA, יצרנית פיג'ו וסיטרואן, פותחת את 2008 עם הצגת הדור השני לברלינגו ולפרטנר. התאומים שיושקו במהלך 2008, יצטרפו לאחיהם הקטנים יותר סיטרואן נימו ופיג'ו ביפר, שהוצגו מוקדם יותר השנה. ב-PSA תולים תקוות רבות בדגם החדש, בעיקר לנוכח התחרות הגוברת מול הקנגו שמתחדש גם הוא, הקאדי של פולקסווגן והקונקט של פורד. רק בגרסת הברלינגו של סיטרואן, מכר הדור הראשון שהוצג בשנת 1996, מעל ל-1.75 מיליון יחידות.

נתוני ההעמסה של המסחרית החדשה מציגים 850 ק"ג, אורך של 180 ס"מ ונפח הטענה של 3,300 ליטרים. קיפול המושבים, פרט לזה של הנהג כמובן, יאפשר הובלת מטענים ארוכים יותר ב-120 ס"מ ויגדיל את הנפח בעוד 400 ליטרים נוספים. בנוסף, תצוייד המכונית בסידור מושבים חדש שייאפשר הושבתם של נהג ו-2 נוסעים מקדימה, מה שהיה שמור עד היום לגרסאות הגדולות יותר כמו הג'אמפי למשל.

במקביל לגרסה המסחרית, תושק גם גרסת הנוסעים שתמשיך להיקרא מולטיספייס בסיטרואן ואילו בפיג'ו תזכה לשם טיפי, בדומה לגרסת הנוסעים של הביפר. גרסאות אלה יזכו לאיכות ולרמת אבזור גבוהות ונוחות המקבילה לזאת של מכוניות סאלון, כך PSA. מאחור, ייעשה שימוש בשלושה מושבים נפרדים הניתנים לפירוק ואת החפצים ניתן יהיה לאחסן בתאים עיליים הדומים לאלה שבמטוסים. את הטיפי ניתן יהיה להשיג גם בגרסת האאוטדור שתעשה שימוש בסממני עיצוב מעולם השטח.

בתחום המנועים עוד מוקדם ב-PSA להעביר פרטים, אך סביר להניח כי אלה יהיו מסדרת ה-HDI בנפח של 1.6 ו-2.0 ליטר ואולי אף גרסאות בנזין. ב-PSA מוסרים כי הדור הראשון ימשיך להימכר עוד מספר שנים בשווקים מסויימים בעולם ובמקביל אליו, יימכר הדור החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully