וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף להתמכרות האמריקנית לנפט?

8.1.2008 / 9:02

GM מציגה את החלום האמריקני המושלם - SUV ענק ל-5 נוסעים שבמקום לפלוט מזהמים, הוא פולט מיים. בינתיים רק כקונספט

פחות משבוע ימים לפני תערוכת הרכב החשובה בצפון אמריקה, תערוכת דטרויט, מקדימה ג'נרל מוטורס וחושפת סוף סוף רכב תצוגה שהאמריקניים יכולים לאהוב מבלי להמשיך לחמם את כדור הארץ. היצור שהנכם רואים בתמונות עונה לשם פרובק (Provaq) וזהו למעשה SUV גדול מידות אשר מונע על ידי חשמל ומימן.

כן, במקום מנוע V8 אדיר, מתחת לחופה הקדמית שוכן הדור החמישי למערכות ההנעה הירוקות של נג'נרל מוטורס. GM מציינים כי מערכת זו מצליחה להיות חזקה ויעילה בהרבה מהדור הקודם למרות שגודלה רק כמחצית ממנו.

מתחת למשטח הטענה בבגאז' נמצאים שני מכלים המכילים 6 ק"ג של מימן בלחץ של 10,000 PSI. משם מוזרם המימן אל ה"מנוע" בחזית, שם הוא מעורבב עם חמצן והתגובה הכימית שנוצרת יוצרת את כוח התנועה ופולטת לאוויר רק אדי מים. תפוקתה של מערכת זו עומד על 118 כ"ס, אך זה לא הכל. הפרובק מצויד גם במצברי ליטיום המסוגלים לספק 9 קילוואט-שעה ואף פרץ כוח של 80.4 כ"ס לעזרת מנוע המימן לטובת האצות וכדומה.

טווח הנסיעה של הפרובק עומד על 483 ק"מ, כאשר 450 מהם בעזרת מנוע המימן וה-32 הנותרים יעשו על ידי כוח הסוללות בלבד, כלומר, בכל דרך שתבחרו, הפרובק אינו מזהם את הסביבה כלל. את הכוח החשמלי יעביר הפרובק אל ארבעת הגלגלים - 94 כ"ס יופקו במנוע חשמלי בגלגלים הקדמיים ו-53.6 כ"ס יופקו בכל אחד מהמנועים החשמליים הנמצאים בגלגלים האחוריים. נתונים אלו יסייעו לפרובק להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.5 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 160 קמ"ש.

חידושים נוספים

הפרובק אינו מסתפק בטכנולוגיה המימנית כדי להפתיע את העולם ובשרווליו נמצאים עוד מספר פטנטים מבריקים: הגג של הפרובק עשוי כולו מלוחות סולאריים, כך שאם יש יום שמשי בחוץ, הפרובק מסוגל להמשיך לטעון את הסוללות ללא הפסקה. כמו כן, אם אין שמש מעל לראשיכם, את הסוללות ניתן לטעון גם באמצעות שקע החשמל הביתי.

זה לא הכל. בחזיתו של הפפרובק הותקן גריל אקטיבי חדשני אשר מסייע מאוד לאווירודינמיקה של הרכב: במהירויות גבוהות, התריסים נסגרים כדי להחליק את האוויר ובמהירויות נסיעה איטיות, הם נפתחים כדי לשפר את קירור האוויר למנוע.

גם עיצובו החיצוני של הפרובק נראה לא רע בכלל, בייחוד אם אתם נמנים בין חובבי הז'אנר האמריקני ובייחוד אם חישוקי 21 אינטש עושים לכם את זה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully