וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית 'על' דיזל

14.1.2008 / 9:38

האם מכונית 'על' יכולה להיות דיזלית? מסתבר שכן - אודי חושפת R8 קונספט עם מנוע V12 TDI

כמו כל מכונית מיוחדת, גם סביב ה-R8 הסקסית של אודי נסובו לא מעט שמועות. כמה מהן דיברו על השתלת מנוע V10 בנזיני חדש וכמה דיברו על אופציה היברידית, אבל אודי מפתיעה וחושפת את מכונית הספורט הראשונה לקבל מנוע דיזל רב עצמה.

כמה חזק? מאוד חזק - זהו מנוע בעל 12 צילינדרים שפותח ישירות ממכונית ה'לה-מאן' של אודי, ה-R10. במכונית המירוץ מותקן מנוע דיזל בזוית של 90 מעלות ואילו ב-R8 צומצם המפתח ל-60 מעלות בלבד. אודי מציינים כי שינוי זה גרם למנוע להיות חלק הרבה יותר בפעולתו.

טכנולוגיה מתקדמת

מנוע זה נעזר בטכנולוגיה מתקדמת בכל היבט, החל במערכת הזרקה ישירה הפועלת בלחץ של 2,000 באר (!), הוא בנוי מחומרים מתקדמים וחזקים, יש לו שני מגדשי טורבו בעלי גיאומטריה משתנה אשר דוחסים עד 2.6 באר של לחץ אוויר וזה מצונן על ידי שני אינטרקולרים גדולים.

כל זה מאפשר למפלצת שורפת הסולר להפיק 500 סוסים אדירים ולא פחות מ-102 קג"מ!! ואלו זמינים בכל התחום כבר מ-1,750 ועד 3,000 סל"ד. נתונים אלה מאפשרים ל-R8 הספורטיבית להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות ולהגיע למהירות מרבית גבוהה מ-300 קמ"ש. למרות כל זאת, בזכות ממירים קטליטיים מיוחדים ומסנני חלקיקים, מכונית ספורט זו מצליחה לעמוד בתקני זיהום האוויר יורו 6 אשר יכנסו לתוקף רק ב-2014.

נכון לרגע זה, אין עדיין תוכניות להביאה לייצור ולמכירה.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully