וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע השכנוע של מרצדס

17.1.2008 / 16:02

מרצדס שלחה שלוש מכוניות סמארט ו-E קלאס אחת במסע של 4,400 ק"מ מקליפורניה לדטרויט בשבעה ימים

מסתבר שלמכור סמארט ומכוניות דיזל ידידותיות לסביבה לאמריקנים זו משימה יותר קשה מלמכור קרח לאסקימוסים. מכוניות אלה הן ההפך הגמור לרוח האמריקנית. נכון, לא בכל המכוניות שם פועם מנוע V8 ולא כולן ארוכות מ-6 מטרים, אבל הם עדיין אוהבים אותן כאלה. ובעצם גם SUV מגודלים וכאמור, הסמארט היא לא אף אחד מחלומות אלו ואחרי שנה כמעט בשוק האמריקני, הסמארט רחוקה מלשבור שיאי מסירות.

אז מה עושים? לוקחים את המכונית הקטנה והשברירית למראה בשתי גרסאות – בנזין היברידי (71 כ"ס) ודיזל (45 כ"ס), מצוותים גם E200 עם מנוע בלוטק ויוצאים לנסיעה ארוכה מווניס קליפורניה כל הדרך אל תערוכת הרכב בדטרויט – 4,400 ק"מ בסך הכל ב-7 ימים בלבד.

כן, 4,400 ק"מ בסמארט – המכונית אשר תוכננה לנסוע בעיקר בעיר נשמעים מפרכים ואולי אתגריים מדי עבור רוב הנהגים. אז מי בכל זאת ינהג את המרחק? הרהרו אנשי מרצדס. והתשובה – עיתונאי רכב(מגרמניה, איטליה וארה"ב) כמובן. הם היחידים שיעזו לקבל על עצמם משימה שכזו.

למסע יצאנו, תחנות דלק (לא) חיפשנו

וכך היה. השירה יצאה מווניס קליפורניה ועלתה על כביש מספר 66 האגדי החוצה את ארה"ב לרוחבה. בדרך נתקלה השירה בתנאי מזג אוויר קשים שעוד הכבידו על הנהיגה במכונית הקטנה באוטוסטרדות השוממות – החל מחום כבד במדבריות וכלה ב-15 מעלות מתחת לאפס ככל שהשירה התקדמה מזרחה.

שבוע אחר כך בסיום המסע, הציגו המכוניות נתוני צריכת דלק מרשימים במיוחד. הסמארט ההיברידית (MHD) צרכה רק 4.8 ליטרים ל-100 ק"מ (20.8 ק"מ לליטר), זוג הסמארטים הדיזלים הסתפקו ב-3.9 ליטר ל-100 ק"מ (25.6 ק"מ לליטר) והמרצדס E200 בלוטק (מנוע דיזל ידידותי לסביבה) הציגה צריכה נאה של 5.8 ליטר ל-100 ק"מ, כלומר 17.2 ק"מ לליטר.

מרצדס מגדירים כמובן את המסע כהצלחה גדולה. כל המכוניות שרדו את הנסיעה והציגו צריכת דלק מעולה. אבל האם זה מה שיגרום לאמריקנים לרכוש את הסמארט העירונית? קשה לומר, אבל אנחנו שומרים על תקווה ופסימיות זהירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully