וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן הדיזל של סובארו מתחיל

ירון אדרי

21.1.2008 / 18:47

שנה לאחר הצגתו של מנוע הבוקסר טורבו דיזל הראשון בעולם, מתחילה סובארו בשיווקו. כרגע באירופה בלבד

יותר מ-40 שנים שסובארו שומרת אמונים לתצורת מנוע הבוקסר. סובארו גם נמנעה בכל משך קיומה מלהציג מנוע דיזל. לכן היתה זאת הפתעה גמורה כשהיצרנית הקטנה מיפן הציגה לפני כשנה בתערוכת ז'נבה את מנוע הדיזל הראשון שלה שבהתאם למסורת, גם הוא בתצורת בוקסר. כעת, משיקה סובארו את המכוניות הסדרתיות הראשונות לעשות בו שימוש. כבר בחודש פברואר הקרוב יחלו באירופה מכירות הלגאסי טורר (B4 סטיישן בישראל) והאאוטבק דיזל ומחירן ההתחלתי יעמוד על כ-29 אלף יורו (כ-160 אלף ש"ח לפני מסים).

למנוע הדיזל נפח של 2.0 ליטר ונשימתו נעזרת במגדש טורבו בעל ספיקה משתנה. הזנת הסולר לתאי הבעירה נעשית דרך מסילה משותפת ובהזרקה בלחץ גבוה של 1,800 באר. כל זה מספיק לו בכדי להפיק 150 כוחות סוס ב-3,600 סל"ד ו-35.7 הקג"מים שלו זמינים במלואם כבר ב-1,800 סל"ד. בנוסף, צריכת הדלק הממוצעת של המנוע עומדת על 17.6 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 שלו עומדת על 151 גק"מ (17.2 ו-153 באאוטבק) והוא עומד בתקן זיהום האוויר 'יורו 4'.

כדי להתאים את המנוע למכונית, עברה מערכת המתלים כיול מחדש כמו גם מערכת ההיגוי שהפכה לחשמלית. לדברי סובארו, השינויים נועדו בכדי לשמור על ההתנהגות הדינמית המלווה בהנעה הכפולה המוכרת שלה. בתחום הביצועים, עוצר שעון המהירות של הלגאסי על 100 קמ"ש תוך 8.5 שניות והמהירות המירבית היא קצת מעבר לרך ה-200 קמ"ש (8.8 ו-199 קמ"ש באאוטבק).

השיווק באירופה יחל כאמור בחודש הבא ורק לקראת ספטמבר תוצג גרסה שלישית בדמות הפורסטר החדש. גרסת הדיזל לאיפרזה (B3 בישראל), המכונית החשובה ביותר של סובארו לשוק האירופאי, תוצג רק לקראת סוף השנה. בשלב זה, מיועד מנוע הדיזל לשוק האירופאי בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully