וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה מלאה ל-CLC

ירון אדרי

28.1.2008 / 14:12

מרצדס מנצלת את תערוכת האופנה של ברלין לחשיפת ה-CLC, מכונית הקופה הקומפקטית החדשה שלה

אחרי הטיזר המגרה לחשיפת ה-CLC החדשה שכלל את דוגמנית העל אווה פאדברג (ואל תגידו לי שלא חיפשתם תמונות שלה ברשת), מגיעים הפרטים היותר מעניינים על הקופה הקומפקטית החדשה של מרצדס. בכל הקשור לעיצוב, לא השתגעו במרצדס והקופה רחוקה מהמקוריות שמאפיינת את ה-CLS למשל. האם השמרנות היא דרכה של מרצדס לרמוז על כך שלקוחותיה נמנים על הצד העשיר והשקול יותר מאשר לקוחות אודי או ב.מ.וו?

מתחת לגריל המודגש, תאורת החזית והאחוריים המעוצבים, לא שוכנת רצפת ה-C קלאס החדשה ודומה כי המכונית נשענת בעצם על הפלטפורמה הקודמת. מרצדס מרגיעים ומספרים כי לא פחות מ-1,100 חלקים ופריטים חדשים מרכיבים את הנוסחה למכונית החדשה.

עבור אלה שהקופה מהווה בשבילם יותר מהצהרה עיצובית, התאימה מרצדס ל-CLC את חבילת הספורט הכוללת חישוקי 18 אינטש וצמיגים תואמים וכמו כן כיול חדש לקושי וגובה המתלים. לשיפור הניהוג והבטיחות, קיבלה המכונית את מערכת ההיגוי הדינמית אשר תורמת גם בתחום ההתנהגות וגם בתחום הבטיחות.

רצועת הכוח

רוכשי הקופה יוכלו לבחור באחד מ-6 המנועים האפשריים, 4 בנזין ו-2 דיזל. הספקי המנועים נעים מ-122 כוחות סוס ועד ל-272 בגרסת ה-V6 החזקה. וכמובן שאי אפשר בלי הנקודה הירוקה, שם שוכנות להן גרסאות ה-200 קומפרסור בנזין והדיזל 200 CDI. הספקו של מנוע הבנזין עלה ב-20 כוחות סוס ל-184 ומנגד, השתפרה צריכת הדלק שלו בכ-10% ל-12.5 ק"מ לליטר בממוצע. צריכת הדלק של מנוע הדיזל שופרה אף היא ועומדת על 16.7 ק"מ לליטר בממוצע.

לכל המנועים תוצע תיבת 6 הילוכים ידנית כסטנדרט. תיבת 5 הילוכים אוטומטית תוצע למנועי ה-4 צילינדרים וצמד מנועי ה-6 צילינדרים יזכו לקבל כאופציה את תיבת ה-7G טרוניק. תפעול ידני מגלגל ההגה יוצע עם כל הגרסאות האוטומטיות.

בחודש האחרון הציגה מרצדס לא פחות מ-5 מכוניות חדשות, אולם ה-CLC היא החשובה ביותר עבורה מבינה שיווקית. רוכשי המכונית הם קהל עתידי פוטנציאלי ועל פי נתונים שמפרסמת החברה, 40% מרוכשי הגרסאות הקודמות עברו ל-E קלאס, ל-CLK או ל-SLK.

ייצור ה-CLC יחל בקרוב והלקוחות האירופאים יוכלו להצטייד באחת בחודש מאי. בשלב זה לא מיועדת המכונית לשוק האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully