וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה ראשונה: הונדה אקורד

ירון אדרי

11.2.2008 / 13:26

הונדה אקורד החדשה נחשפת בסימן של 'יותר מהכל', עם הבטחות להתנהגות מעולה, מרחב ומנועים מתקדמים. בקרוב אצלכם

בשנה האחרונה חל מהפך בסגמנט המשפחתיות הגדולות אשר מוכרות לנו יותר כמכוניות מנהלים. לא מעט מכוניות הוחלפו כשכל השקה מקדמת את הסגמנט יותר לכיוון מותגי הפרימיום. היום חושפת את הונדה באופן רשמי ומלא את האקורד האירופאית החדשה אשר תחליף את הדגם הקודם שהושק עוד ב-2002.

כצפוי, הדור החדש עומד בסימן יותר בכל סעיף כשבהונדה שמים דגש מיוחד על ההתנהגות. הקהל האירופאי אוהב מכוניות מהנות לנהיגה והשלדה החדשה תוכנה לספק להם זאת. מתלה עצמות עצה כפולות הותאם לאקורד מקדימה ומאחור הותאם מתלה רב חיבורי. את המעבר מרכות נוחה לקשיחות ספורטיבית, יעשו בולמים בעלי קשיחות משתנה. בכדי לצמצם את זוויות הגלגול בפניות, הונמך מרכז הכובד ואת החדות והתחושה יעניק ההגה החשמלי החדש.

3 מנועים יעמדו לבחירה, דיזל אחד וצמד לוגמי בנזין, כשגם כאן מדובר על שיפור למנועים הקיימים עם דגש על תוספת כוח ופחות זיהום. מידותיו של מנוע הדיזל 2.2 ליטר קטנו וכך גם משקלו ובעזרת מערכת הזרקת דלק פיאזואלקטרית ומערכת פליטה מתקדמת, הוא מפיק 150 כוחות סוס ב-4,000 סל"ד, 10 סוסים יותר מבקודם, ומומנט של 35.7 קג"מ הזמין כולו ב-2,000 סל"ד.

את גזרת הבנזין יאכלסו ה-2.0 וה-2.4 ליטר. הראשון עובד בטכנולוגית ה-i-VTEC ומציע למעשה את אותו ההספק של קודמו, 156 כוחות סוס ב-6,300 סל"ד, אולם בהונדה טוענים כי תודות לשיפור מקיף בראש המנוע, בשסתומים ובמערכת הפליטה, הוא נקי הרבה יותר. האח בגדול ב-400 סמ"ק מציג נתונים מעניינים קצת יותר של 200 כוחות סוס עגולים ב-7,000 סל"ד ומומנט של 23.8 קג"מ ב-4,500. גם כאן מדובר על עלייה של 10 כוחות סוס לעומת המנוע הקודם.

בהונדה לא מציינים נתוני פליטה מדוייקים אולם טוענים כי 3 המנועים עומדים בתקן הזיהום 'יורו 5'. האקורד תוצע עם אופציה ל-2 תיבות הילוכים, האחת ידנית עם 6 יחסי העברה והשנייה אוטומטית עם 5 מהם. בעוד שהתיבה הידנית תשודך ל-3 המנועים, אחותה האוטמטית תשודך רק למנועי הבנזין.

בטוחה ומאובזרת מתמיד

הוותק של הדור הקודם העמיד את האקורד לא אחת מאחור, בעיקר בתחום הבטיחות והדגם החדש עושה קפיצת מדרגה משמעותית בסעיף זה. זה מתחיל במערכת בקרת יציבות מתקדמת השולטת בעת ובעונה אחת גם על הבלימה וגם על כוח המנוע, וממשיך במערכת היגוי דינמית אשר עוזרת לנהג במקרה של איבוד אחיזה בציר הקדמי בפנייה או בבלימה.

גרסת הדיזל והבנזין 2.4, תוצע עם אופציה למערכת עזר לנהיגה מתקדמת ADAS. מערכת זאת עושה שימוש ב-3 טכנולוגיות שונות לייעול הבטיחות בעת הנהיגה: בקרת סטייה מנתיב – יחד עם מערכת ההיגוי הדינמית, מסמנת המערכת לידיו של הנהג כי סטה מנתיבו; בקרת שיוט אדפטיבית – בעזרת גלי רדאר, שומרת המערכת על המרחק עם הרכב שמלפנים; מערכת שיכוך פגיעה – מכינה את הנהג והרכב לפגיעה במידה וזאת בלתי נמנעת. עוד מציינים בהונדה כי נעשה חיזוק למעטפת החיצונית וכמו כן שיפור בהגנה על הולכי רגל.

ובכדי לתת מענה למובילות הסגמנט, טכנולוגיה לבדה אינה מספיקה ודרוש גם פינוק בתא הנוסעים. תודות לשלדה החדשה, מקבלים הנהג והנוסעים מרחב פנים גדול יותר וחומרים המוכרים מסגמנט הפרימיום ינעימו את שהייתם. לרווחתם של הנוסעים יותאמו מערכות מולטימדיה שונות בהתאם לרמת הגימור.

הופעת הבכורה של האקורד האירופאית תיערך בתחילת חודש מרץ בתערוכת ז'נבה. חודש לאחר מכן יחלו המסירות הראשונות. האקורד תגיע גם לישראל אולם זה לא יקרה לפני חודש מאי. מחברת מאיר נמסר כי גרסאות, רמות אבזור ומחירונים יפורסמו לקראת סוף חודש מרץ.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully