וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק אם אתם מתאימים לה

ירון אדרי

11.3.2008 / 10:39

תעשיית הרכב הבריטית רוצה לחזור לימים בהם היא הייתה שם דבר. האם 2 מכונית 'על' חדשות יעשו זאת?

רולס רויס, בנטלי, יגואר, רובר, מיני, אסטון מרטין. אלה הן רק חלק מיצרניות הרכב הבריטיות החתומות על העבר המפואר של הממלכה המאוחדת. ואיפה הן כיום? רבות מהחברות לא שרדו את השינויים שעבר עולם הרכב והן נסגרו. אחרות, ששרדו בקושי, נרכשו על ידי היצרניות הגדולות בעיקר מתוך צורך שיווקי. פולקסווגן רכשה את בנטלי, ב.מ.וו את רולס רויס ומיני ואילו רובר הפכה לרואווה הסינית.

בשנים האחרונות חל מהפך קל במגמת ההשתלטות הזרה ונראה כי ענף הרכב הבריטי רוצה לחזור לזהות הלאומית שייחדה אותו בשנים ההן. פרודרייב הבריטית רכשה את אסטון מרטין מפורד, מורגן מנסה לחזור לחיים עם מכונית תא דלק עתידנית ומכוניות כמו לוטוס וקייטרהאם זוכות לביקוש גדול.

לחיזוק התעשייה המתחדשת מצטרפת 'קיטינג', יצרנית מכוניות חדשה, עם 2 מכוניות 'על' חדשות שחשיפתן צפויה לחודש הבא. ה-SKR היא החלשה מבין השתיים ולה 400 כ"ס ואיכויות של מכונית 'על' לכביש. בקיטינג מדברים על שילוב בין קווי עיצוב בריטיים ואיטלקיים, אך מהתמונה היחידה בה נראית צלליתה של המכונית לא ניתן לדעת על מה מדובר בדיוק.

הדובדבן שבקצפת היא ה-TKR. מדובר על גרסה משופרת וקיצונית ל-SKR עם מנוע המפיק יותר כוחות סוס ממנוע מכונית פורמולה 1, כך בפרסומי החברה. במהלך 8 שנות הפיתוח, שבר אב הטיפוס את שיא המהירות שהיה שייך בזמנו לבוגאטי וירון. ה-TKR לא תיוצר בייצור סדרתי אלא רק בהזמנה אישית ולאחר שבדקו מנהלי החברה האם הלקוח ראוי לנהוג במכונית שכזו. בנוסף, ה-TKR החזקה מהשתיים צפויה להיות המכונית היקרה בעולם. כדי לדעת בדיוק כיצד זו תראה וכמה תעלה, נאלץ להמתין ל-23 באפריל אז היא תיחשף בפני קהל מצומצם שסונן בקפידה וגם תפגין את יכולותיה על מסלול המראה של מטוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully