וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה מקשה על יבוא אישי של רכבים

דניאל שמיל

16.3.2008 / 21:01

הטיל איסור על יבוא אישי של רכב המיוצר באירופה דרך ארה"ב. קנייה בדולרים, היא במקרים רבים זולה יותר מהיבוא הסדיר דרך אירופה

משרד התחבורה פירסם היום איסור על יבוא אישי של רכב המיוצר באירופה דרך ארה"ב. מעתה, יתאפשר רכב בתקן אמריקאי רק אם הוא מיוצר באחת ממדינות נפט"א (הכלולות בהסכם הסחר של צפון אמריקה הכולל את ארה"ב, קנדה ומקסיקו). בכך מושווים תנאי היבוא האישי לאלה של היבוא המסחרי.

החלטה זו תפגע ביבוא האישי של מכוניות כמו פולקסווגן טוארג, אאודי Q7 ומרצדס SL.

יבוא אישי של מכוניות אלה דרך ארה"ב, וקנייתן בדולרים, הוא במקרים רבים זול יותר מהיבוא הסדיר דרך אירופה, שם נקנות המכוניות ביורו. עם זאת, יבוא של מכוניות של ב.מ.וו X5 או מרצדס M-קלאס המיוצרות בארה"ב, יוכל להימשך ללא להפרעה.

גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה, אמר היום כי בכוונת המשרד לבטל את הצורך ב"אישור שירות וחלפים" - מסמך הניתן על ידי היבואן הרשמי ומאפשר לו לשלוט ולהכביד על הייבוא האישי.

בקרב אנשי מכירות בתחום היבוא האישי התקבלה ההחלטה בחשש: "הקולות שנשמעים מדברים על ביטול היבוא האישי", אמר גורם העוסק ביבוא אישי. אותו גורם הוסיף כי "במשרד התחבורה מדברים על ביטול 'אישור שרות וחלפים', אך הוא יתחלף בתקנות שאולי יהיו גרועות יותר עבורנו". סיטרמן מנמק את ההחלטה כחלק ממאבק במה שהוא מכנה "מעכרים": "הגיע הזמן לשחרר את הציבור ממלתעות ה'מעכרים' וליצור שוק חופשי יותר", פוסק סיטרמן ומוסיף: "לא נאפשר מצב של 'כאילו' יבוא אישי, כשבפועל מדובר ביבוא מסחרי הנעשה באמצעות מתווכים שאין להם כל מחוייבות לקונים".

יואל שקד, המסייע ליבוא אישי של כלי רכב, הגיב לדברים בתקיפות: "על מה הוא מדבר? מישהו מאיים על הציבור? איפה המלתעות? אנחנו מנהלי פרויקטים, ואין שום פסול באנשים שמלווים תהליך מכירה. אנחנו מסייעים לאנשים פרטיים, ולא מייבאים מכוניות בעצמנו ומחזיקים סטוקים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully