וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל מוטוריקה צריך תרבות

ירון אדרי

27.4.2008 / 9:29

הביקורות לתערוכת אוטומוטור רבות ומגוונות. ירון אדרי תוהה האם האשמה היא רק במארגנים או שמא דווקא בקהל

תערוכת אוטומוטור לשנת 2008 נסגרה ביום חמישי האחרון ואחרי מנוחת סוף השבוע, אין זמן ראוי יותר מלסכמה. אלא שהביקרות הפעם לא תהיה ליבואן כזה או אחר שקימץ בתפאורה, או האם המחיר שגבו המארגנים שווה את התמורה - אלא בעיקר מופנית אלינו המבקרים.

לאחר שכבר ביקרנו במספר תערוכות בעבר, ולאור היכרות רבת שנים עם העם היושב בציון, הציפיות מראש היו נמוכות ומטה. אווירת השוק מתחילה כבר בכניסה עם לא מעט רוכלים המנסים בכוח לדחוף לך "שניים בעשר" וממשיך בתור לקופה שם נדחקו אנשים לעיתים בחוסר סדר, תוך דחיפות, קללות והתעלמות מוחלטת ממבקרים בעלי מגבלויות (נכים) המבקשים גם כן לרכוש כרטיס. שוב חוזר הניגון.

את הקריאות "אחי, צלם את הבחורה, את הבחורה!" (ואני אחסוך מכם את שלל המילים הנרדפות למין הנשי) שמענו עשרות פעמים ואחדים אף הרשו לעצמם לחבקה "רק בשביל התמונה". ושלא תחשבו שהמכוניות לא זכו גם הן ליחס הוגן תוך שהן הופכות לספסל, קיר או סתם מדף עליו ניתן להניח את עשרות הקטלוגים שנאספו בדרך רק כי היו בחינם. ומה בפנים? הילד שהלך על ריפוד העור הבהיר של האקורד מסכם את הכל. למה?

למה? כי אני יכול

לפני 4 שנים, חשב אחד המבקרים כי ידית ההילוכים של האיבו 8 מה-זה-מתאימה-לו ופתאום היא נעלמה. והיא לא היתה היחידה. מצתים, מתגים, סמלים, מכסה דלק של מכונית פורמולה 1 ואפילו מצבר נעלמו גם הם כאילו בלעה אותם האדמה. לכן אין זה פלא שרוב המכוניות נותרו נעולות עם מאבטחים לידן כאילו היה זה הבור בקריה. הסבר זה כמובן גם לא מנע סדרה של תלונות מצב מספר מבקרים.

אחרי כל מה שראינו, השאלות ממש מתבקשות. האם אותם אנשים יעשו זאת גם בתערוכת רכב מעבר לים? תשובה: כן; האם אנו ראויים בישראל לתערוכת רכב איכותית ומפוארת? תשובה: לא. האם ביום מין הימים תהיה כאן תרבות מוטורית? תשובה: קודם שתהיה כאן תרבות.

התחושות בסוף היו מעורבות. מצד אחד, התערוכה עצמה הייתה איכותית מבעבר - למרות ההיעדרות הבולטת של מספר יבואנים (מרצדס, מכשירי תנועה) - וניכר כי חלק מהקהל הפך גם הוא לכזה. מנגד, גם העלאת מכירי הכרטיסים לא מנעה את כניסתם של אותם אנשים שבאו רק כדי לגרום נזק, לפחות באותו הסכום ששילמו. הם אלה שיותר מהכל פוגעים בערך האמיתי של תערוכה שכזאת ויותר מהכל, מוציאים את החשק לבוא שוב. מזל שבסוף הם היו הראשונים גם לצאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully