וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוב לשמור על אמינות

ירון אדרי

28.4.2008 / 9:50

נתוני מנוע הקורבט שחשפה ג'נרל מוטורס מתבררים כלא נכונים. עכשיו הם נשבעים כי למעשה יש לו יותר סוסים

כנראה שאנשי יחסי הציבור של ג'נרל מוטורס הם אנשים צנועים. כשהוצגה הקורבט ZR1 בתערוכת דטרויט, הצהירו אלה בגאון כי מנוע ה-V8 החדש בנפח 6.2 ליטר מפיק 620 כ"ס תודות למגדש 'על' המנשים אותו. על סמך נתונים אלה, מועמד המנוע לתואר 'מנוע השנה' ובמשאל גולשים שערכנו אתם הצבתם אותו במקום השני. אם כן, מדוע מדברים פתאום ב-GM על נתונים אחרים?

כשאנו מתקרבים יותר ויותר למועד ההשקה הרשמי של הקורבט שיחול בקיץ הקרוב, נחשפים נתונים חדשים. מתברר שנתוני המנוע היו צנועים ובמקום 620 כ"ס, עומד ההספק האמיתי על 638 כ"ס המתקבלים ב-6,500 סל"ד. המומנט אגב, עומד על 83.5 קג"מ המתקבלים במלואם ב-3,800 סל"ד. זה מספיק בכדי להביא את הקורבט למהירות מרבית של קצת יותר מ-320 קמ"ש.

ג'נרל מוטורס גאים לספר כי זהו המנוע החזק ביותר שייצרו אי פעם. הם בטח פחות יישמחו לדעת שהעלאת לחץ הגדישה מעל ל-0.72 באר המקורי על ידי הסדנאות השונות בעולם, יעלו את ההספק ללא שום בעייה גם מעבר ל-700 הסוסים. ומה לגבי איכות הסביבה? כאן מסתפקים בהצהרה שמנוע זה יהיה החסכוני בעולם בקרב אלה שהספקם מעל ל-600 כ"ס. טוב אתם יודעים איך זה, הכל בחיים יחסי.

ועם נתונים שכאלה, תגובתכם מתבקשת. מה דעתכם על תוספת הסוסים, "חם אש" או "לא מרגש"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully