וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחקים את גבולות היכולת

27.5.2008 / 9:41

סדנת אדו קומפטישן מכים שנית והפעם, עם שתי מכוניות 'על' שהן בעצם אחת - MC12 ואנזו. 700 כ"ס זה מספיק?

כמעט מדי חודש, סדנת אדו קומפטישן מצליחה לשמוט לנו את הלסת לרצפה עם המכוניות המשודרגות שיוצאות משעריה והפעם, אלו שתי תאומות, לא ממש זהות שלפתחי היניקה שלהן נדחסו קילוגרמים של סטרואידים. שתי מכוניות אלה, כפי שוודאי כבר הבנתם הן הפרארי אנזו והמזרטי MC12, אשר חולקות את מרבית רכיביהן יחדיו.

שתי אלה, גם כשנכנסו אל רחבת העבודה של אדו קומפטישן, לא היו ממש חלשות או איטיות, אבל הטיונרים האלה ראו רק דבר אחד בעיניים - פוטנציאל ליותר. וכך, שתי המכוניות קיבלו כמעט את אותם שינויים ושדרוגים ואלו כמה מהם:

מערכת הפליטה טופלה ובה הותקנו סעפות פליטה שהגיעו מגרסת המסלול של האנזו (FXX), בהמשכה הותקנו ממירים קטליטיים שאינם מגבילים את זרימת גזי הפליטה וכן דוד אחורי נירוסטה שגם כן מאפשר זרימה חופשית של הגזים. כמו כן, על צנרת הפליטה הותקן מכשיר אשר בלחיצת כפתור משנה את הצליל שיבקע מהאגזוז - חזק או חלש למקרה שאתם לא רוצים להבהיל את כל הרחוב.

ומהצד השני, גם סעפת היניקה שופרה כדי שזו תוכל להכניס יותר אוויר, בפחות התנגדות ובטמפרטורה נמוכה יותר מבעבר אל תאי השריפה. ולסיכום פרק המנוע, מחשב ניהול המנוע עבר כיול מחדש כדי להתאים לכל הפרמטרים החדשים. והתוצאה: 700 כ"ס מרשימים מאוד ב-8,200 סל"ד ו-73 קג"מ ב-5,800 סל"ד.

את הכוח הזה מעבירות שתי המכוניות אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים שבה הותקנה מערכת הניהול שהגיעה גם כן מהפרארי אנזו FXX לטובת העברות הילוכים מהירות יותר ובתיבה זו הותקן גם מצמד קל וחזק מאוד כאשר הלקוח יוכל לבחור בין שתי רמות חיכוך, בהתאם לאופי הנהיגה.

זה הזמן להגיע למנה העיקרית - הביצועים. אדו מספרים כי שתי המכוניות זקוקות רק ל-3.5 שניות כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש, או ל-9.5 שניות כדי להגיע מעמידה ל-200 קמ"ש ורק ל-22 שניות כדי להגיע ממצב נייח ל-300 קמ"ש. המהירות המרבית אם תהיתם עומדת על 370 קמ"ש.

זה לא הכל שכן בהתאם לעליה בביצועים ולכוחות הפועלים על הרכב, אדו שיפרו גם את מערכות המתלים למתכוונות (ניתן גם להגביה את הרכב למקרה שפתאום מופיע פס האטה) בשלל אופנים ובתוך כל גלגל גם החליפו את מערכות הבלמים לחזקות ועמידות בהרבה. ואם כבר דיברנו על הגלגלים, אלו יגיעו במידות 265/36 R19 מלפנים ו-335/30 R20 מאחור עם צמיגי מישלן דביקים במיוחד. בתא הנוסעים יקבל הנהג גם חיווי פעיל אודות לחץ האוויר בהם.

לכל דבר בחיים יש מחיר, גם לערכת השיפורים הזו, אך הפעם אדו לא מפרסמים את אשר הם מבקשים תמורתו. ומצד שני, אם אתם באמת שואלים, סימן שזה יקר מדי עבורכם. כדי גם לזכור שברשותכם צריכה להיות גם אחת ממכוניות אלה.

פרארי אנזו של סדנת אדו קומפטישן. אתר יצרן
פרארי אנזו של סדנת אדו קומפטישן/אתר יצרן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מזרטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully