וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

X-BOW?! נחיה ונראה

2.6.2008 / 17:03

האם ההצהרות על יבוא ה-X-BOW של KTM היו מוקדמות מדי? אנחנו מקווים שלא, אך חושבים שכן

אמש (יום ראשון, 1 ביוני) הודיעה חברת ד.ל.ב מוטורספורט על הכוונה לייבא את מכונית הספורט הקיצונית והחדשה של יצרנית האופנועים KTM לישראל. החברה אפילו ציינה כי בידה מחיר למכונית ואף הזמנה ראשונה של לקוח. אולם היום, לאחר שנערכה מסיבת העיתונאים בנושא, הספקות שעלו אמש לאחר ההצהרה, קיבלו חיזוק פסימי במיוחד.

בעצם היות ה-X-BOW מכונית ספורט קיצונית, אין בעיה, אך מכונית זו בבסיסה אינה עונה עדיין על התקן האירופי לייצור כלי רכב ובטח שלא על זה הישראלי שמחייב עשרות סעיפים שעיקרם חובת התקנת מערכת מיזוג אוויר, כריות אוויר, שמשה קדמית ועוד. תקנות אשר מונעות לחלוטין את שיווקה של מכונית זו בישראל.

למעשה, גם באירופה הנאורה יותר, היא עדיין אסורה בשיווק ורק בחלק מהמדינות ישנה פרצה בחוק המתירה לשיווק מכוניות מיוחדות במספרים זעומים. בישראל כידוע, אין גמישות חוקית שכזו, או אין גמישות כלל.

נציג KTM וכן היבואן המקומי הגיבו לשאלותינו כי KTM מודעת לעניין הרישוי והתקינה וכי לקראת ההשקה בישראל (מרץ 2009), יעבור הרכב את ההתאמות הנדרשות לפי החוק וכבר עתה עובדים ב-KTM על גרסה המותאמת על פי התקינה האירופאית.

עוד נמסר כי המכונית תיוצר במפעל KTM שבאוסטריה, בכמות של עד 1,000 מכוניות בשנה, לאחר שהוחלט להגדיל את כמות הייצור מ-100 יחידות בלבד בעקבות הביקוש הצפוי לה מסביב לעולם. כמו כן, גרסאות נוספות ל-X-BOW צפויות להופיע בקרוב: כזו שתצויד בתיבת ההילוכים DSG של פולקסווגן בצמוד למנוע ה-TFSI עם 240 כ"ס, שניה היא גרסה כוחנית יותר שתציע 300 סוסים ויתכן שאף גם רכב שטח על בסיס התפיסה הספורטיבית של KTM.

אנו מקווים כי מכונית הספורט של KTM אכן תצליח לעבור את מחסום הבירוקרטיה יתגיע אלינו, אך אנו שומרים גם על מידה לא מבוטלת של פאסימיות. היבואן מצדו מצהיר כי יעשו כל המאמצים האפשריים בנושא ולנו כל שנותר זה לומר - נחיה ונראה.

  • עוד באותו נושא:
  • ktm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully