וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזולה של רנו

ירון אדרי

18.6.2008 / 9:42

יצרניות הרכב צריכות לתת מענה לשווקים הדורשים מכוניות זולות. דאצ'יה סאנדרו היא התשובה של רנו

את התחרות שלה בשווקים התרים אחר מכוניות זולות, עושה רנו עם מותג דאצ'יה הרומני. כעת, אחרי סדרת הלוגן הכוללת את הסדאן, המיניוואן הקומפקטי והטנדרון, היא מציגה מכונית האצ'בק העונה לשם סאנדרו (Sandero). המחיר? החל מ-8,000 אירו (כ-45 אלף ש"ח לפני מסים).

147 מיליון אירו השקיעה רנו בגרסה האירופית של מכונית הסופר מיני, אשר נמכרת מזה כחצי שנה בברזיל וארגנטינה (מיוצרת בברזיל). שיווק הגרסה האירופית שתיוצר ברומניה, יחל כבר החודש במדינות כמו טורקיה ובמדינות צפון אפריקה, כשעד לסוף השנה תיוצר המכונית גם בקולומביה. ב-2009 יתרחב הייצור למדינות נוספות כמו מרוקו ורוסיה, כשפרט לקווי הייצור ברומניה ומרוקו מהם תרד המכונית כשסמל דאצ'יה בחזיתה, היא תיוצר ותשווק כמכונית רנו.

בסיס הגלגלים של הסאנדרו גדול ב-1.5 ס"מ מזה של הקליאו, דבר שיתרום אולי מעט למרווח הפנימי. מאחור, תחשוף הדלת החמישית נפח הטענה של 320 ליטר או 1,200 אם מוותרים על המושבים האחוריים.

אבזור בסיסי ושלושה מנועים

כצפוי מתג המחיר, אבזור לא יהיה הצד החזק של הסאנדרו. מי שהממון בכיסו יוכל לקבלה מצויידת באבזור בסיסי ו-4 כריות אוויר. מנגד, הגרסאות הזולות יחסרו אפילו את הגה הכוח. בצד הבטיחות יש ABS ומערכות עזר וחלוקה לבלימה, אך שום מילה על בקרת יציבות. מה שכן, ניתן יהיה לקבלה עם "קיט שטח" הכולל עיצוב בסגנון רכבי פנאי.

בשלב הראשון, תקבל הסאנדרו שני מנועי בנזין בנפח 1.4 ו-1.6 ליטר. לראשון הספק של 75 כ"ס וצריכת דלק ממוצעת של 14.3 ק"מ לליטר, ולשני 90 כ"ס וצריכת דלק של 13.9 ק"מ לליטר. לשני המנועים גיר ידני 5 הילוכים בלבד. מאוחר יותר, יגיע גם מנוע הדיזל 1.5 dCi של רנו שיוצע בשני הספקים – 70 ו-85 כ"ס.

מ'קרסו', יבואני רנו וניסאן לישראל, נשמעו לא פעם הצהרות אודות עניין רב ביבוא כלי רכב אלו, מה שאומר שיתכן וגם הסנדרו יעשה אלינו עליה. האם לדעתכם יש לה מקום בשוק שלנו?

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully