וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של מרצדס לאמריקנים

ירון אדרי

24.6.2008 / 12:59

תתחיל לשווק את רכבי הפנאי שלה בארה"ב, מצויידים במנועי הדיזל-בלוטק ובטכנולוגיית 'AdBlue'

המשבר הכלכלי בו נמצאת ארה"ב, יחד עם העלייה החדה במחירי הנפט ומוצריו, משנה את דפוסי הקנייה של האמריקנים כשאת מקומם של כלי הרכב הגדולים – טנדרים ורכבי פנאי בעיקר – תופסות אט אט מכוניות מסגמנטים קטנים יותר. בתזמון מדוייק מבחינתה, מתחילה מרצדס לשווק בארה"ב את רכבי הפנאי שלה מצויידים בטכנולוגיית הדיזל-בלוטק.

רכבי השטח ML ו-GL, כמו גם הסטיישן הגדולה R, מקבלים את מנוע ה-V6 החדשני. לזה הספק של 211 כ"ס ב-3,400 סל"ד ומומנט של 55.1 קג"מ. לעומת מקבילו האירופי, עבר המנוע שינויים קלים בבוכנות, הפחתת יחס הדחיסה ומיפוי חדש למחשב הניהול לטובת שיפור יעילותו. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 8.5 ק"מ לליטר ב-GL ו-8.9 ב-ML וב-R, חסכוני בהחלט בהשוואה ללוגמות הבנזין האמריקניות. 3 הדגמים מצויידים בתיבת ה-7G טרוניק האוטומטית.

הכל למען הבריאות

אלא שיתרונו הגדול של המנוע נמצא דווקא בקצה מערכת הפליטה. תודות לטכנולוגית ה-'AdBlue', מצליחים במרצדס להפחית למינימום את פליטת תחמוצת החנקן (NOX) הרעילה. בזמן הנהיגה, מוזרקת למערכת הפליטה תמיסה מיוחדת אשר מתפרקת לאמוניה בחום הגבוה מ-170 מעלות צלזיוס. האמוניה, הופכת 80 אחוזים מהגז הרעיל לחנקן שאינו מזיק לבריאות ואת היתר למים.

את התמיסה מאחסנים במיכל מיוחד ועל ההזרקה שולט מחשב ניהול המנוע. לדברי מרצדס, עומדת צריכת התמיסה הממוצעת על 0.1 ליטר לכל 100 ק"מ ומילוי המיכל (28 ליטר ל-R ול-ML ו-32 ליטר ב-GL) יעשה בזמן הטיפול התקופתי. טכנולוגיה זאת באה בנוסף לממיר הקטליטי ומסנן החלקיקים והיא תשווק במכוניות אלה בארה"ב בלבד.

כצפוי ממרצדס, לא נשכח גם תחום הנוחות והאיכות והדגמים החדשים יצוידו בשלל האביזרים המוכרים הכוללים עור, אלקטרוניקה ובטיחות. כעת, נותר לראות אם המציאות החדשה תשכנע את האמריקנים לעבור לדיזל, טכנולוגיה שאינה פופולארית שם.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully