וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרה 7 חדשה לב.מ.וו

6.7.2008 / 10:10

ב.מ.וו חושפת רשמית את הדור החמישי והחדש של מכונית הפאר, הסדרה 7. בהיצע, המון אלומיניום ומנועים חדשים

בחודש נובמבר השנה, אם תגשו אל אולמות התצוגה של ב.מ.וו תוכלו לפגוש שם את הדור החמישי והחדש של הסדרה 7 - מכונית הפאר במשפחה הבווארית. הסקרנים שבניכם יוכלו לפגוש בה מעט קודם בתערוכת הרכב שבפריז שתתקיים בתחילת חודש אוקטובר.

עד אז, ב.מ.וו חושפים בפנינו את כל הפרטים אודות הסדרה 7 החדשה. פרטים אשר קובעים כי מרוץ החימוש בתחרות בין מרצדס לב.מ.וו ימשיך להחריף.

אולם, כדי להצליח בתחרות, היה על אנשי ב.מ.וו ובמיוחד על כריס באנגל, מנהל העיצוב של ב.מ.וו, לתכנן לה מראה והופעה שערורייתיים פחות מזה של הדור הרביעי. להזכירכם, כאשר זו הוצגה בשנת 2001, זכתה לגלים של ביקורת צוננת ולמעשה, היא מעולם לא כונתה "יפה". בעקבות הביקורת הזו, ריככה מחלקת העיצוב של ב.מ.וו את עיצובן של הסדרה 3 ובקרוב גם את זה של ה-5 וכעת, כמובן שגם את של הסדרה 7 החדשה.

חזיתה עדיין כוללת את גריל הכליות המפורסם של החברה, אך בזכות משיכת הפנסים לאחור והחלקת הפגוש הקדמי, זו נראית זורמת וידידותית יותר. כך גם נעשה בפרופיל המכונית עם ליטוש קו הדלתות ומאחור, עם שילוב מוצלח יותר של תא המטען. בדור הקודם הוא נראה מולבש ולא קשור לרכב.

מנועים ומספרים

הסדרה 7 החדשה תוצע בתחילה עם שלושה מנועים - שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד אשר מציעים כיום יותר כוח מקודמיהם ופחות זיהום אוויר. סביר להניח כי מאוחר יותר נפגוש מנועים נוספים בהיצע.

המנוע הראשון הוא הקטן בחבורה, הוא ה-3.0 ליטר טורבו דיזל. מנוע זה מציע שישה צילינדרים בטור והספקו עומד על 245 כ"ס ב-4,000 סל"ד וכן 55 קג"מ בכל התחום שבין 1,750 ל-3,000 סל"ד. מנוע זה משתמש בדור השלישי של הזרקת הסולר של ב.מ.וו עם לחץ הזרקה של 1,800 באר ועם משקל כולל של 185 ק"ג, הוא קל יותר מקודמו ב-5 קילוגרמים. ב.מ.וו מספרים כי גרסה זו של ה-7, היא הנקיה והחסכונית ביותר בכל חיי הסדרה, עם פליטת מזהמים של 192 גרם CO2 לקילומטר וצריכת דלק של 13.8 ק"מ לליטר. גם הביצועים כלל לא רעים עם 7.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 246 קמ"ש.

המנוע השני לוגם בנזין ומגיע בגרסת ה-740i. בניגוד למנוע ה-V8 של הדור הקודם, בגרסה זו הותקן מנוע ה-3.0 ליטר כפול המגדשים המוכר לנו מה-335i. אולם, מנוע שישה צילינדרים זה שופר קלות וכעת הספקו עומד על 326 כ"ס (20 יותר מב-335i) ו-45.8 קג"מ, בדיוק כפי שהציע מנוע ה-V8 הקודם. מנוע זה מאפשר ל-740i לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

המנוע השלישי והבכיר בהיצע שייך לגרסת ה-750i. זהו מנוע V8 חזק בנפח 4.4 ליטר שאליו צורפו גם כן צמד מגדשי טורבו. תפוקתו עומדת על 407 כ"ס בתחום שבין 5,500 ל-6,400 סל"ד וכן 61 קג"מ החל מ-1,750 ועד 4,500 סל"ד. נתונים אלה מספיקים לסדרה 7 הזו כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות וגם כן להגיע למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. צריכת הדלקת הממוצעת למנוע זה עומדת על 8.8 ק"מ לליטר ופליטת המזהמים על 266 גרם CO2 לקילומטר.

כל מנועים אלה משודכים לתיבות הילוכים אוטומטיות עם 6 הילוכים.

שלל חידושים

מעבר לטכנולוגיה בשיפור יעילות המנועים, הסדרה 7 החדשה מציעה כעת יותר כוח מחשוב, הרבה יותר. אולם, למרות התוספות הרבות, ה-7 החדשה אינה כבדה יותר מקודמתה, בזכות שימוש נרחב מאוד באלומיניום באזורים כמו המתלים, הגג, הדלתות, מכסה המנוע.

בנוסף לכך, כל מנועי הסדרה 7 מצוידים במערכת חדשה לניתוב האנרגיה. כלומר, כאשר הרכב נמצא במצב של תאוטה או בללימה, מנוע חשמלי הנמצא על מערכת ההנעה משתמש באנרגיה שאמורה הייתה להתבזבז כדי לטעון את סוללות הרכב. על ידי כך נחסכת פעולת האלטרנטור בייצור חשמל (האלטרנטור מכביד על פעולת המנוע ומגביר את צריכת הדלק). כמו כן, גם האלטרנטור וגם מדחס המזגן מצוידים במעין מצמדים אשר מנתקים את חיבורם למנוע בזמן האצה, כדי שמרב תפוקת המנוע תנוצל לטובת ההאצה.

גאדג'ט נוסף ב-7 היא מערכת אופציונלית של מצלמות מסביב לרכב אשר נועדו לסייע לנהג להעריך טוב יותר את התנועה שמלפניו וכן לסייע מאוד בעת ביצוע תמרונים הדוקים במהירויות איטיות. מצלמות אלה מביטות מסביב לרכב ומתריעות על קרבה לעצמים ובעזרת מחשב אף מעריכות מרחקים ונתיבי נסיעה ותמרונים מועדפים.

לטובת הבטיחות, ב.מ.וו מציעים גם התקנה של מערכת לראיית לילה חדשנית, אשר מסוגלת לזהות בני אדם וחיות ולהתריע בפני הנהג אם אלו נעים לכיוון נסיעתו. כמו כן, ניתן יהיה להתקין מערכת להתרעה בפני סטיה מהנתיב על ידי חישנים ומצלמות מסביב לרכב. במידה ומתגלה סטייה כזו ללא כוונה הנהג (מתן איתות), תרעיד המערכת את ההגה ואף תשמיע צפצוף אזהרה. בנוסף לכך, מצלמות המתבוננות אחורנית יתריעו בפני הנהג ממעבר נתיב כאשר ישנו רכב בנתיב המיועד במרחק של עד 60 מטר לאחור.

מבין שלל המצלמות שמציע הרכב, מצלמה נוספת הממוקמת בקצה השמשה הקדמית מסוגלת "לקרוא" שלטים בצדי הדרך כולל שלטי מהירות ולהתריע בפני הנהג על נסיעה מעל המהירות המותרת בקטע הדרך.

התנהגות לפי דרישה

הסדרה 7 החדשה מצוידת כעת גם במערך מתלים משודרג מכאנית ואלקטרונית. ראשית, מהנדסי ב.מ.וו החליפו את מתלה המק'פרסון מלפנים בכזה עם עצמות עצה כפולות, בזכות יכולת הכיול המרבית שלו ומאחור הותקן מתל האוויר בעל 5 חיבורים.

שנית, במתלים אלו הותקנו בולמי זעזורים מבוקרי מחשב שמאפשרים לנהג לבחור בין שלל מצבי ריסון וקשיחות, בין אם לנהיגה רגועה או ספורטיבית במספר רמות. בחירה בכל אחד ממצבים אלו משנה גם את תגובת המנוע ללחיצה על הדוושה הימנית וכן תשנה את משקלו של ההגה. בגרסאות המצוידות גם בהגה האקטיבי, ישתנה גם מהלך סיבוב ההגה למהיר או איטי יותר בהתאם למצב הנהיגה ותוצע גם מערכת להיגוי בגלגלים האחוריים לצורך שיפור יכולות הפניה והתמרון של המכונית הגדולה.

בסדרה 7 החדשה יותקנו גם שלל בקרות בטיחות ויציבות, כולל מערכת להפעלת הבלמים בעת עמידה במעלה (לקלות הזינוק), מערכת לייבוש הבלמים, מערכת המכינה את הבלמים לבלימה ואפילו מערכת לפיצוי על דעיכת עוצמת הבלימה.

גם תא הנוסעים חודש לגמרי, בעיקר על ידי החזרת בורר ההילוכים אל הקונסולה המרכזית (במקום מאחורי ההגה) והתקנת מערכת iDrive שאמורה להיות ידידותית יותר עם מתגים "חופשיים" הניתנים לתכנות אישי, מסכים גדולים, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, מסג' במושבים, מערכת מולטימדיה מתקדמת ועוד.

את הסדרה 7 החדשה כאמור, אנו צפויים לראות בישראל לקראת סוף השנה, או בתחילת שנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully