וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמליות קטנות ובשלות

22.7.2008 / 11:48

מכוניות החשמל העירוניות מציפות את תערוכת לונדון. האם מדובר בתחילתה של מהפכה בתרומתן של THINK ונייס?

בזו אחר זו, יצרניות הרכב הגדולות מחפשות פתרון ליישום הטכנולוגיות הירוקות שברשותן. בין תאגידי הענק, חברות פרטיות עם שאיפות כלכליות משלהן מפתחות כלי רכב חשמליים המציעים ניידות עירונית אפקטיבית התואמת את הלך הרוח הגלובלי הנעשה צפוף יותר ויותר על בסיס יומי. באופנה כמו באופנה, הכול משחק של מי יותר בעניינים. ובימינו, מילת המפתח היא מי ירוק יותר.

היום, ה-22 ביולי, נפתחת תערוכת הרכב בלונדון. על במותיה, לצד לוגמות הבנזין והסולר תעמודנה שתי חברות המציעות מספר כלי רכב חשמליים חדשניים. חברת NICE עליה כתבנו כאן בשבוע שעבר כשחשפה בפני העולם את ה-Ze-O, וחברת THINK הנורווגית – שחקנית וותיקה בתחום המכוניות החשמליות שמכוניותיה נמכרות כבר למעלה מ-9 שנים.

חושבים ירוק

חברת THINK שבאמתחתה מעל ל-17 שנות ניסיון בייצור כלי רכב חשמליים, מגיעה ללונדון בליווי מכונית העונה בפשטות לשם – City. מדובר במכונית המותאמת ככפפה לכל תקנה סביבתית מחמירה. 95 אחוז מרכיביה - מהדשבורד, תעלות האוויר, הבדים, החיפויים – ניתנים למיחזור כולל הסוללה שבסיום חייה נשלחת חזרה ליצרן.

ייצור הסיטי החל בתחילת השנה ולקוחות באנגליה צפויים לקבל את המשלוח הראשון בקיץ 2009. מעל ל-1200 כלי רכב מדגם זה כבר נעים על הכבישים ברחבי נורווגיה כשחלק לא קטן כבר גמע מעל ל-160 אלף ק"מ בהצלחה. זוהי הסיטי ה-6 שהחברה מייצרת מאז 1991, כשרק ב-1999 נכנסו דגמיה לייצור סדרתי. כיום החברה חובקת שותפויות עם תאגידי ענק כמו ג'נרל אלקטריק והיא מחזיקה במפעלים בצפון אמריקה.

הסיטי היא החשמלית היחידה בעולם שעברה מבחני ריסוק ולרשותה חבילת בטיחות מרשימה הכוללת מערכת ABS וכריות אוויר. טווח הנסיעה שלה עומד על כ-200 ק"מ כשזמן הטעינה המלא עומד על כ-6 שעות. מהירותה המרבית 103 קמ"ש והיא תאיץ בשקט מופתי ל-90 קמ"ש ב-16 שניות. הסיטי הקטנה, מציעה גם אבזור עשיר הכולל: הגה כוח, חלונות ומראות חשמליים ונעילה מרכזית. תוספות אופציונאליות כוללות בין היתר מערכת שמע, מזגן, גג שמש, חישוקי סגסוגת, מערכת ניווט ושקעים לגאדג'טים שונים.

נחמד להיות ירוק

נייס הבריטית, שהוקמה בשנת 2006 על ידי שני עובדי לוטוס לשעבר, תציג בתערוכה מספר כלי רכב חשמליים ופרט ל-Ze-0 ולמגה סיטי, גם גרסאה מחושמלת בשיתוף עם פיאט ל-500. החשובה בהיצע של נייס והרלוונטית מבחינה מסחרית היא מכונית דו-מושבית בשם MyCar. המחושמלת האורבנית עוצבה בסדנת איטלדיזיין של ג'יוג'יארו, ותיוצר בהונג קונג.

מבנה המכונית עשוי כולו משלדת צינורות מחופה על ידי מבנה פיברגלאס מחוזק. ביצועים אינם ברשימת הדרישות למכוניות אלו, אך הקטנה הזו בסביבתה הטבעית מייצרת נתונים מספקים. מהירותה המרבית עומדת על כ-80 קמ"ש וטווח הנסיעה שלה הוא כ-65 ק"מ כשהסוללות טעונות במלואן כשזמן הטעינה נע בין 6 ל-8 שעות. אבזור יש ל-MyCar מכל טוב - גג נשלף, מערכות שמע משוכללות, ריפודי עור, חישוקי 14 או 15 אינטש ושקעים לכל הגאג'דטים שברשותכם.

במבט כולל, התצוגה של נייס אמורה להיראות אטרקטיבית, בעיקר משום שהיא נושאת את דגל הלאום בגבה ומציגה מגוון מסקרן של כלי רכב נקיים. לעומתה, THINK כבר נהנית מרפטואר מבוסס של מכירות וכמובן ניסיון עתיר שנים בתחום זה. מאבק עיקש כנראה שלא יהיה כאן, בטח לא עכשיו כשכמות עמדות הטעינה החשמליות עדיין נמוכה.

שאלת היום: האם לחשמליות העירוניות יש מקום בשוק הרכב הישראלי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully