וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס שובררת את הדממה

ירון אדרי

6.8.2008 / 12:10

הסכנה הגדולה להולכי רגל ממכוניות היברידיות וחשמליות נמצאת בשקט פעולתן. במפתיע, הפתרון מגיע מלוטוס

אל מול היתרון שבפליטת המזהמים האפסית שלהם, לכלי רכב היברידים וחשמליים יש חיסרון אחד גדול – הם אינם נשמעים. אם כבר יצא לכם לעמוד במעבר חציה בזמן שטויוטה פריוס עוברת אתכם חרש, דעו שיש לכם מזל. כבר שמענו על לא מעט תאונות מסוג "כמעט ונפגע" פשוט משום שלא שמעו אותה מתקרבת. למרות שזה יראה (או ישמע) קצת חריג, את הפתרון מציגה דווקא אחת מיצרניות מכוניות הספורט הטהורות בעולם – לוטוס.

מערכת ה-'Safe & Sound' (בטיחות וצליל בתרגום לעברית) שפיתחה לוטוס, מחליפה את השקט התהומי בצליל מנוע המופק אלקטרונית, אשר יעזור להפחית מהסכנה האורבת להולכי רגל ורוכבי אופניים ואף עיוורים אשר נעזרים בעיקר בחוש השמיעה להגנתם. ואם כבר הזכרנו את הפריוס, זאת אומצה על ידי לוטוס להדגמת המערכת בעיקר בשל היותה הפופולארית ביותר מסוגה בעולם.

פעולת המערכת החדשה די פשוטה. בזמן פעולתה של יחידת הכוח החשמלית, מופעלת המערכת ובהתאם למצב הדוושה, מפיקה צליל הזהה בדיוק לזה של מנוע בעירה. רמקולים המותקנים מאחורי הגריל, דואגים להפיץ את הסאונד לסביבה שמלפנים. מאחורי הרכב ובתוך תא הנוסעים, נשמר השקט היחסי. מיתוג המערכת וניתוקה, נעשה באופן אוטומטי והיא עובדת רק בשילוב עם היחידה החשמלית. כעת, נשאר לקוות כי בגרסה הסדרתית ניתן יהיה לבחור בין כמה צלילי מנוע, בעיקר של מכוניות לוטוס עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully