וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיגור הצ'אלנג'ר, גרסת הטורבו

24.8.2008 / 10:19

מכונת השרירים של דודג' טורבתה על ידי ה"טקסס טיונרס" בכדי לקבל עוד 200 סוסים, אך יש שאומרים כי זה עדיין לא מספיק

זה קורה רק באמריקה. הכוכבים של הוליווד ומספר ספורטאי 'על', זכו בעבר לטעום מהבופה של החברים מיוסטון, אך ה-SRT8 שהוצגה לא מזמן העניקה רק לאחד מהם, טים דאנקן הסנטר של סאן אנטוניו ספרס, גרסת אקשן חמת מזג למכונית החדשה מבית דודג'. דאנקן הסתפק בסיפתח מכובד של חבילת מגדש 'על' עם 490 כ"ס, אך המהנדסים של ג'ון הנסי שאחראים בין היתר על גרסאות חזקות במיוחד של הוויפר והקורבט, וכן כמה גרסאות של ה-GT של פורד, דחסו תחת מכסה המנוע הצפוף מגדש טורבו משופר יחד עם עוד כמה שינויים במערכות המנוע, ושחררו אל הצמיגים האחוריים של הצ'אלנג'ר 620 כ"ס ב-5,200 סל"ד ומומנט של 60 קג"מ ולא השאירו חתיכת גומי שלמה על החישוק.

ג'ון הנסי הוא שם דבר בין כתלי מסלולי המירוץ בארה"ב, אך לא רק. בפרט, שמו שגור לא פעם בפיהם של אנשים עתירי ממון ומזיגה ישירה לעולם הרכב כגון ג'יי לנו, בוב לוטץ, ואפילו ניקולס קייג'. לביצוע הפרויקט הנוכחי עבור דודג', הנסי לא פיזר שום דבר מתבנית הרכב המוצעת. אף פריט לא הושמט מתא הנהג, כשחבילת הטורבו (הכוללת כמה תוספות לא קלות במיוחד) הקפיצה את משקל המכונית אל עבר 2 טון. משקל כבד? לא אתגר עבור הדודג'. 0-100 בפחות מ-4 שניות, 3.8 לשם הדיוק, ומהירות מירבית בגבולות ה-300 קמ"ש.

כראוי למכונית ששמה נקשר עם מסורת ארוכת שנים של מיאוצי דראג, מסכת הניסויים שהעבירו החברים מטקסס את הדודג' כללו גם סטריפ של 650 מטר לבדיקת המיאוץ ל-200 קמ"ש. 11.9 שניות והשרירנית הטקסנית חצתה את הקו בקלילות. "אני מאוד מרוצה ממה שהשגנו עם שתי היחידות המוגדשות, אך אני חש שהפוטנציאל לא נוצל במלואו", אומר ג'ון הנסי.

שישה שבועות אורכת ההסבה, אך הקריטריון עבור יחידת הטורבו הוא קודם כל בעלות על צ'אלנג'ר SRT8. אחר כך, תאלצו לגייס 30 אלף דולרים עבור השדרוג, אך במידה ואתם חסרי סבלנות, הנסי ישמחו למכור לכם מגדש 'על' בקיזוז של 7,000 דולר ממחיר יחידת הטורבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully