וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס וקלארק

28.8.2008 / 11:07

לציון 40 שנים למותו של נהג המירוצים שהביא ללוטוס אליפות עולם, מציגה החברה מהדורה מוגבלת בצבעי מכונית הפורמולה 1

לוטוס מציינת אי אילו חגיגות ושינויים בתקופה האחרונה, בעיקר לנוכח 60 שנים לקיומה, אך דואגת שאת מקור גדולתה אף אחד לא ישכח. נהג המירוצים ג'ים קלארק זכה פעמיים באליפות הפורמולה 1 עבור לוטוס, בשנים 1963 ו-1965, כשתחת ידיו הגיעה המכונית ראשונה לקו הגמר לא פחות מ-25 פעמים. כשרונו המגוון הביא אותו לזכייה במספר קטגוריות שונות כמו גם זכייה ב'אינדי 500' האמריקני עם הלוטוס 38. ב-1968, במירוץ הוקנהיים של הפורמולה 2, נגדעה הקריירה של אחד מגדולי הנהגים.

נוסחה מנצחת לא מחליפים, משפרים. ואין דרך ראויה יותר מלהציג מהדורה מוגבלת לאליס הנושאת את שמו של קלארק. רוח המחווה מתבטאת בכל פינה ברכב, מצבע ה"בריטיש רייסינג גרין" והפסים הצהובים, לגג הנשלף ולצמיגיה הספורטיביים. המנוע בנפח 1.8 ליטר, נשאר למעשה זהה ונתוניו לא שונים מהותית מהדגם המקובל הנמכר על ידי לוטוס. 218 סוסים בריטיים, מהירות מירבית של כ-240 קמ"ש, וזמן תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות בלבד. בעזרת תזמון שסתומים משתנה, מפיק המנוע את המיטב משני העולמות. מתחת ל-4,000 סל"ד הנסיעה רגועה ושקטה, אך בחלוף 4,200 סל"ד האליס מתעוררת לחיים ופוצחת במחול האופייני לשלדתה הנהדרת.

להשלמת האווירה, תא הנוסעים כולל ידית הילוכים מעץ, כסאות עור שחורים, ודיפונים בצבע אדום בסביבת הנהג. מספר שינויים חלו גם במערך הבטיחות האלקטרוני והאליס 25 תגיע עם בקרת יציבות, בקרת משיכה ו-ABS. עם זאת, הבהרות מלוטוס מפריכות דאגה שהתערבות מוקדמת של מערכות אלו תשבש את ההנאה הטבעית המופקת.

בלוטוס התחייבו בתחילה לייצר 25 מכוניות בלבד, כפי שמרמז המספר בשמה, אך דרישות השוק הביאו אותה להכפיל את הכמות. המחיר עומד על 44 אלף אירו (כ-230 אלף שקלים לפני מסים) ועל כך, ניתן גם להוסיף מספר אופציות נוספות כגון דיפרנציאל מוגבל החלקה, ומזגן. יש לציין כי כל ההכנסות מהדגם תלכנה לקרן הצדקה על שמו של קלארק.

לוטוס אליס SC קלארק טייפ 25. אתר יצרן
לוטוס אליס 25. לציון 40 שנים למותו של אחד מגדולי נהגי המירוץ/אתר יצרן
לוטוס אליס SC קלארק טייפ 25. אתר יצרן
לוטוס אליס SC קלארק טייפ 25/אתר יצרן
לוטוס אליס SC קלארק טייפ 25. אתר יצרן
לוטוס אליס SC קלארק טייפ 25/אתר יצרן
לוטוס אליס SC קלארק טייפ 25. אתר יצרן
לוטוס אליס SC קלארק טייפ 25/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully