וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה מציגה: יריבת הפריוס

4.9.2008 / 19:59

חרושת השמועות הגיעה לסיומה עם חשיפת האינסייט ההיברידית. האם תצליח הונדה לתת מענה לפריוס של טויוטה?

אחרי כמה הדלפות קטנות, הונדה משחררת היום צמד תמונות רשמיות למכונית ההיברדית החדשה שלה שתערוך את הופעת הבכורה של בתערוכה הפריזאית. מרבית מכלוליה, כמו גם עיצובה, מבוססים על ההונדה FCX Clarity אשר הוצגה בשנת 2007, ונמכרת בעולם מזה מספר חודשים בכמות מצומצמת.

את האינסייט המקורית הציגה הונדה בשנת 1999 וזאת היתה לראשונה בעולם המשלבת מנוע חשמלי ומערך גז. הישגה המשמעותי היה צריכת דלק נמוכה בצורה בלתי רגילה לאותה תקופה – כ-25 ק"מ לליטר. 10 שנים (מעין חגיגה קטנה מסתבר) הן די והותר עבור מחלקת הפיתוח להציג לטויוטה פריוס תשובה מוחצת שתזכה לגיבוי שיווקי בדמות תג מחיר הנמוך ביותר לדגם מסוג זה - כ- 18,500 דולרים (בארה"ב כמובן).

תחת טכנולוגיית 'IMA' הייחודית של הונדה, מיקסמה החטיבה ההיברדית את יכולותיה. חלוקת משקל, הפחתות הגרר ואיזון מרכז הכובד, ימצבו את האינסייט כאופציה נוספת, נקייה וחסכונית יותר, לצד הסיוויק ההיברדית הנוכחית. היא תעניק צריכת דלק נמוכה ביותר, רמת פליטה אפסית, ועיצוב המותאם לחמישה אנשים בוגרים, בלי התפשרות ממשית בנושא המרחב. כך בכל אופן מובטח, אך כרגע ללא גיבוי בנתונים.

הונדה צופה נתוני מכירות גלובאלים של כ-200 אלף יחידות בשנה, כשרק בארה"ב הצפי הוא ללא פחות מ-100 אלף מכוניות. הייצור יעשה במפעלי החברה בסוזוקה שביפן, שעל פי השמועות תיוצר בו בעתיד גם מכונית הספורט ההיברדית CR-Z אשר הוצגה בתערוכת הרכב בטוקיו בשנת 2007. בסך הכול, הונדה רואה בסגמנט ההיברדי נכס כלכלי אשר יניב עבורה תשואה שנתית אדירה, עם צפי שנתי לכחצי מיליון מכוניותשהן כ-10 אחוזים מכלל המכירות העולמיות של החברה מיפן.

שאלת היום: מי ההיברידית שלך?

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully