וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה רשמית: רנו מגאן החדשה

10.9.2008 / 10:20

תמו ימי החסד של גנבי התמונות באינטרנט. רנו חושפת באופן רשמי את הרנו מגאן החדשה בליווי כל הפרטים האמתיים

זה לקח כמה ימים, אבל התמונות שזלגו להן לרשת אילצו לבסוף את היצרן הצרפתי לחשוף את המכונית החשובה ביותר שלו. ספק אם החשיפה אכן כופפה את רנו לניתוח קיסרי אלים, אך אין בכך אלא קדימון לדוכן המסקרן של החברה בתערוכת פריז הנפתחת בעוד פחות מחודש.

רנו הציגה במרץ האחרון בתערוכת ז'נבה את המגאן קופה קונספט, ואם היה רמז לכך שעיצובה המעניין ינוע אל המגאן המשפחתית, היום החשד אושר באופן מוחלט. בהיצע הדגמים כרגע, קיים רק מבנה ההאצ'בק, אך העתיד יביא עימו לא פחות משש גרסאות שונות עד לשנת 2010, שוודאי יכללו את מבנה הסדאן הפופולארי יותר בארצנו.

עיצוב המגאן לקוח מהקו המודרני של הלגונה, ויש בכך לא מעט מן הברכה. רנו השקיעה משאבים יקרים במכונית הסאלון שלה ולמרות שעל העיצוב יש מעט מחלוקת, בכל הנוגע לרמת הגימור והאבזור המגאן תצא מורווחת. קודמתה, הציגה מראה "שובר גלים" של ממש, בפרט גרסת חמש הדלתות, אך כאן נראה כי האומץ לחרוג מהעדר הקבוצתי מותן ומבט מעמיק יחשוף עד כמה צלליתה דומה למכוניות יותר מוכרות. ממדיה של המגאן תפחו מעט, אולם למרות תוספת של 9 ס"מ לאורך (430 ס"מ כעת) ו-3.5 ס"מ בבסיס הגלגלים (264 ס"מ), משקלה הופחת בכ-8 קילוגרמים.

בסימן יותר

היצע המנועים נע בין נפחי בנזין של 1.6 ל' (100 או 110 כ"ס) ועד למנועי 2.0 ל' הדוחפים 140 ו-180 כ"ס כשלאחרון גם מגדש טורבו בגרסת ה-TCE. את הרשימה תסגור כנראה המגאן ספורט, עם 225 כ"ס מוגדשים בעיצוב מוחצן ומתבקש. נוסף על כך, מנוע בנזין קטן יותר וחדש לחלוטין, בנפח 1.4 ל' לו מומנט מכובד של 19 קג"מ, יעשה את דרכו בעתיד אל הגרסה הבסיסית. גרסאות הסולר נותרו כפי שהיו בעבר ויהוו את האמצע בליין הנוכחי עם נפחים של 1.5 ל' ו-1.9 ל', בהספקים הנעים בין 89 ועד ל-178 כ"ס בגרסה החזקה ביותר. כל המנועים יכללו אופציה לתיבה ידנית או אוטומטית, עם חמישה או שישה הילוכים, בהתאם לאופיו של המנוע. את נושא איכות הסביבה רנו אינה שוכחת כמובן, ותשלב בעתיד מנועים ירוקים בטכנולוגיות ביואתנול וביו-דיזל שככל הנראה לא יעשו עלייה לישראל.

לרנו מחוייבות לשלום הנוסעים והמגאן אינה שונה מאחיותיה הוותיקות. כל מאפייני הבטיחות הפאסיביים נשמרו ושופרו, והחברה מצהירה כי מעורבות הנהג בכל מה שקורה מתחת לגלגלים כוילה מחדש בכדי לחבר אותו טוב יותר אל האספלט.

תא הנוסעים כפי שזה נראה, פחות עמוס מבעבר ורמת ההתקשרות האינטואיטיבית על פניה, נראית טבעית יותר. שפע השכלולים עבור הנהג והמשפחה כוללים בקרת אקלים דיגיטלית בדגמי הבסיס, מערכות שמע משוכללות, תאורת קסנון, מערכת לניטור לחץ האוויר בגלגלים, וצג התרעת מהירות מופרזת מובנה בבקרת השיוט המוקרן על השמשה הקדמית. תא המטען גדול יותר מבעבר וסף ההטענה נגיש יותר תודות לשינוי מיקום יחידות הפנסים מאחור. נפח של 430 ליטר תציע גרסה זו, זהה אגב ל-B3 של סובארו בגרסת הסדאן.

כמו הגולף והפוקוס אשר מהוות כשליש מכלל המכוניות הנעות בכבישים האירופים, המגאן היא החשובה בעוגה הכלכלית של היצרן מצרפת. יותר מ-5.2 מיליון מכוניות מדגם זה נמכרו מאז השקת הדגם הראשון ב-1995, והתקוות כמו גם המבטים כנראה, מופנים אליה עם תפילה גדולה מאוד. רנו נאלצה באחרונה לסגור כמה מפעלים, ולעמוד בחיצי אש חוזרים ונשנים באשר לאיכות מוצריה. תאורטית בשלב זה, המגאן אמורה להקנות לה אוויר מחודש וקהל רוכשים המחכה לא מעט שנים לרנו איכותית מבעבר.

ומה אצלנו?

גם לשוק בישראל חשובה המגאן מאוד ובחברת קרסו נערכים לשיווקה שצפוי להיות באמצע 2009 (הייצור מתחיל בסוף השנה הנוכחית), כך מוסר לוואלה! רכב מקור בחברת קרסו, היבואנית לישראל. לדבריו, יהיו הבדלים ברמת הפלטפורמה בין גרסאות ה-4 וה-5 דלתות. כמו במקרה הקליאו והסימבול, השם מגאן ישמר בגרסה הקומפקטית וגרסת הסדאן תזכה לשם שונה.

עוד מוסר המקור בקרסו, כי המגאן תיוצר בשתי וריאציות שונות - אחת לשוק האירופי ושנייה שתתאים לשאר העולם. ההבדלים יהיו ברמת הפרטים הקטנים, כשהגרסה האירופית תהיה מאובזרת ומדרנית יותר ועל כן יקרה מהמקבילה. מכיוון ששתי הגרסאות תזכנה לתקינה אירופית, ייתכן והגרסה הזולה יותר תגיע ארצה עבור ציי רכב ואילו השנייה תימכר ללקוחות פרטיים. על תג המחיר, עוד מוקדם לדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully