וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה נגד סידו

22.9.2008 / 11:48

משרד התחבורה מפרסם אזהרה חמורה: בעקבות פציעות רבות, תיאסר הרכבת אדם נוסף באופנועי הים מתוצרת סידו

מנהל הספנות במשרד התחבורה מפרסם היום אזהרה חמורה לרוכבי אופנועי הים מבית סידו (SEADOO). בעקבות מספר פציעות שאירעו בעת האחרונה, תיאסר הרכבת רוכב נוסף על אופנועי הים של החברה. לדברי המשרד, בחודשיים וחצי האחרונים בלבד נפצעו באורח קשה לפחות 6 בני אדם שישבו במושב האחורי של האופנוע ונפלו למים בעיקר בעת האצת מנוע האופנוע.

בהודעת המשרד הוסבר כי "נפילה למים במהירות גבוהה גורמת במקרים רבים לפגיעות פנימיות חמורות ביותר, הנובעות בין היתר מפגיעת סילון המים הנפלט מירכתי האופנוע. פציעות אלה מצריכות במקרים רבים ניתוחים ואשפוזים ממושכים בבתי חולים. מתברר כי הפגיעות החמורות ביותר היו בקרב נשים".

אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה, אמר לוואלה!: "ככל הנראה, נשים הן הנפגעות בתאונות מסוג זה משום שאחיזתן חלשה יותר בעת הרכיבה ומשום שהן נוהגות למרוח שמנים על הגוף ולכן הן חלקלקות יותר".

עוד מוסיף עובדיה כי אין הנחיה גורפת לכל אופנועי הים, אלא רק למותג סידו, משום שכל התאונות המדוברות התרחשו רק על אופנועי הים של החברה בעלי שנים ושלושת מושבים. בשלב זה נבדק אם מדובר בתופעה משותפת לכלל אופנועי הים או הקשורה רק לאופנועי סידו. החל משעות הבוקר שולח משרד התחבורה מכתבים ל-1,800 לקוחות סידו ובהם מוסבר האיסור.

בשלב זה העניין נמצא בחקירת המשרד ורק לאחר שהתופעה תתברר, ייקבעו איסורים חוקיים בהתאם.

רם עוזיאל, סמנכ"ל עופר אבניר יבואנית אופנועי הים של סידו לישראל מגיב לפרסום של משרד התחבורה: "קיבלנו את פרטי המקרים ממנהל הספנות ואנו לומדים את הדברים. אנו מצרים על האירועים שארעו (ארבעה במספר) ועל הנפגעים. אנו נשמח לשתף פעולה בהפקת הלקחים ועל בסיס נסיוננו ועל התקנים המחמירים שעובר היצרן בשוק האמריקני, מדובר לא בפגם במוצר אלא בשימוש לא נכון, בנהיגה רשלנית כשהמושט לא ער לתחילת הרכיבה של הרוכב והוא נפל מהמושב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully