וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקולט משנה תפיסה

3.10.2008 / 13:56

מיצובישי חושפת את הקטנה השובבה, שהשאירה כמעט הכול מאחור והצמיחה מידות של מיקרוואן קופסתי. העיקר שיש טורבו

קובי ליאני

צילום ועריכת וידאו: קובי ליאני

מיצובישי שחררה טיזרים מעורפלים במהלך התקופה האחרונה למספר דגמים חדשים לחלוטין. כולם נתגלו לעיני הציבור בחשיפות מוגבלות על ידי הצצה לגריל הקדמי-שלעתים גם היה שרוי בעלטה מוחלטת. אחרי שהציגה את ה-"רייסינג-לאנסר" שיופיע במירוץ הדקאר בשנה הבאה, הפנתה את תשומת לבה לסגמנט הנפוץ יותר. למרות השערה ראשונית ומוקדמת שהעלתה חשד כי החברה תחשוף רכב קרוסאובר נוסף, העובדות גילו כי מיצובישי מתכננת להשיק את הקולט החדשה.

כעת היא בפריס, עם מרכב חדש לחלוטין שלא מזכיר שום דבר מהקולט שהייתה בישראל טרום הצמיחה המגודלת. הדגם שלאחריו שנעדר מכאן, לא רק שהיה בלתי-נאה בקונצנזוס מלא, אלא גם שבר כל איפיון סופר מיני ספורטיבי שהיה בדגמים הראשונים.

עיצובה החיצוני משוייך כעת לכל המשפחה וכנציגת קבוצת הסופר-מיני, תוטל עליה משימה קצת יותר מורכבת מבעבר. השאלה המתבקשת היא, האם יש לה את הכלים להצליח בסגמנט שמקנה אישיות ספורטיבית ומהנה כמעט לכל הקבוצה. כך זה עם הסוויפט, המאזדה 2, סקודה פאביה וכדומה. המבנה המוגבה לא מבטיח נצורות, אך המנועים המוצעים אולי ישברו את התחושה האפרורית. אלו כוללים נפחים קטנים מאוד מ-1.1 ל' לו 74 כ"ס ועד ל- 1.5 ל' המנפק 107 כ"ס. לצד אלו תחליף יחידה היברידית את מנוע הדיזל הנוכחי ולה 1.3 ל' תחת חטיבת "ClearTec" שכמובן תייצר פליטת CO2 נמוכה במיוחד.

כמו הלאנסר, גם הקולט אומצה על ידי רוח חטיבת הספורט של היצרן. גרסת ה"ראלי-ארט" תוצע בתצורת 3 ו-5 דלתות עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' ו-148 כ"ס. לאלו יתווספו שיפורים דינאמים כגון מוט מייצב מעובה ומתלי ספורט קשיחים לצד צמיגים רחבים יותר. עם תג מחיר נכון קיים סיכוי קטנטן שנראה אותה כאן. מהלך כזה אגב, יכול לגרור את סוזוקי לייבא הנה את הסוויפט ספורט. אבל על כל אלו נאמר- אשליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully