וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדינביה מתחממת

17.12.2008 / 10:46

חברת Zenvo מדנמרק חושפת מכונית 'על' חסרת פשרות המנפקת לא פחות מ-1,100 כ"ס. מתחרה לקוניגסג השכנה?

מידי פעם אנחנו דוגמים עבורכם חברות קטנות המולידות רכבי 'על' קיצוניים. ביניהן מצאנו יחידי סגולה המסוגלים לערער יצרניות רכב גדולות וידועות כגון למבורגיני ופרארי. אבל הלאום הוא משהו בעל ערך וכפי שלשוודיה יש את הקוניגסג למשל, כעת גם לשכנים הדנים יש מה להציע מבלי לחוש שום רגשי נחיתות.

שמה הוא 'זנבו' (Zenvo), וסביר להניח שהסיכוי של מישהו מאתנו להניח את ידנו הצנועות על ה-ST1 שואף לאפס עגול וצורם. החברה הדנית מתכוונת לייצר רק 15 אקזמפלרים מהדגם, כולם בהרכבה ידנית וללא כל התערבות מכנית. מעבר לכך, ובניגוד לגרסאות 'על' אחרות, לא שכחו החברים מדנמרק לפנק את הנהג בסביבת מחייה יוקרתית; אבל נניח לעת עתה לזוטות, כי 1,100 כ"ס זה לא ממש מתכון בריא לייצב את ארוחת הצהריים בקיבה.

ה-ST1 נדחפת על ידי יחידת V8, לה 143 קג"מ המאכלים את הצמיגים האחוריים עוד לפני העיקול הראשון. 100 קמ"ש מושגים לאחר 3 שניות הנעלמות כלא כלום ומהירות מקסימלית של 375 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית, מסוגלת לאתגר מכונית פורמולה 1 בכל יום נתון. ביחסי הספק-משקל, יש לנו 802 כ"ס לכל טון ואם נקודת המוצא היא 1,376 ק"ג, אתם יכולים רק לדמיין כמה כוחות ג'י מעוותים את איבריו של הנהג ודוחסים את החמצן והדם, הרחק מהראש.

את העיצוב ניתן לאהוב או לסלוד. יש יגידו גס מידי, שואב השראה ממכוניות סדרתיות (R8 למשל), אולי גונב פריטים אפילו מהסיטרואן GT קונספט הוירטואלית (שאולי תגיע לייצור מוגבל). אבל כל עוד אנחנו לא נמנים עם 15 ברי המזל, אל לנו להביע דעה על מכונית 'על' שמחירה צפוי לחלוף על פניה של הווירון בכמה מאות אלפים. המדינות הסקנדינביות מתחממות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully