וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירת הברבור של GM?

22.12.2008 / 8:51

רגע לפני שתעשיית הרכב האמריקנית תיפח נשמתה, תערוכת דטרויט תנסה לעמעמם את ההתרסקות. הצ'אנס האחרון של GM

אוטוטו נפתחת תערוכת דטרויט. וכולם, כולל הקהל, יאלצו לצפות בתצוגת דעיכה של תעשיית הרכב האמריקנית. זה התחיל לפני חודשים ספורים, או אז החלו שמועות זולגות אל התקשורת על פרישות תמוהות של יצרניות הרכב רולס רויס, פרארי, סוזוקי, מיצובישי, וניסאן, שלבסוף חזרה בה מהחלטתה ברגע האחרון, הרבה תודות לחשיפתה של הניסאן 370Z. אולי אפילו פורשה תכבד את הבאים בנוכחותה לאחר פסק זמן של כמה שנים.

קצת מכאיב להודות, שדווקא תערוכת דטרויט הנערכת בעיר המוטורית היחידה בעולם שכל אזרח עשירי בה, איכשהו קשור לתעשיית הרכב האמריקנית, תספק את הבמה עבור המראות השפופים של בכירי ענף הרכב העולמי. מצד אחד, לאירופה מצוקות משלה, הכול כאמור בקנה מידה מצומק לנוכח התרחישים בארה"ב. מאידך, אמריקה, אולי באקט אחרון של גאווה, שולחת לדטרויט כמה מכוניות המצטיירות בעיני הציבור כניצוץ של תקווה לעתיד שונה, והרבה פחות בזבזני מכפי שהתחנכו עליו לאורך השנים.

שברולט אקווינוקס

הדגם האחרון מבית שברולט, הוא גם באופן צפוי, הכי פחות רעשני. השברולט אקווינוקס מנסה לתמרן ולמצוא את מקומו בין רכבי הפנאי הקומפקטים, והוא מקדיש את מרב תשומת הלב ליחידות ההנעה. העיצוב החיצוני נשען על קימורים ממכוניות הסדאן והפנאי של היצרן, דוגמת המליבו או הטרוורסה קרוסאובר. רק שבמקרה זה, המבנה המוקטן יחד עם שני מנועי בנזין חדשים ובהזרקה ישירה עליהם סיפרנו לכם אתמול, 3.0 ל' (255 כ"ס) ו-2.4 ל' (180 כ"ס) ,מאכלסים את החרטום ומעניקים תמורה גבוהה יותר, ובהתאמה מפחיתים את צריכת הדלק הממוצעת. תא הנוסעים בנוי להושבת חמישה נוסעים, עם אפשרויות אחסון בכל קצה, לצד מפרט עשיר ואבזור בטיחותי הכולל 6 כריות אוויר, בקרת משיכה, בקרת יציבות ועוד.

שברולט קרוז

המשפחתית העולמית החדשה של שברולט נחשפה בתערוכת פריז, ויש לה תפקיד חשוב בחייה הפיננסיים העתידיים של GM, וגם אלינו היא תגיע ברבעון השני של 2009. היא תמכר כאן במקביל לאופטרה המזדקנת, אך ספק אם יהיו כאלו שיעדיפו אותה על פני הדור החדש. הקרוז תוצע עם שלושה מנועים, שניים לוגמי בנזין, האחד סולר.

גרסת המשפחה האוטומטית והשכיחה, תשווק אצלנו עם מנוע 1.6 ל' 112 כ"ס, לצד 1.8 ל' המנפקת 140 כ"ס. קצת מעליו, נמצאת יחידת הטורבו-דיזל בנפח 2.0 ל', לה 150 כ"ס ו-32.6 קג"מ. לכל הגרסאות תשודך תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם חמישה או שישה יחסי העברה בהתאמה.

שברולט אורלנדו

האורלנדו הוא סוג של אניגמה נכון לעתה. לא ברור אם הדגם אכן יתפוס מקום באחת מסוכניות הרכב, אבל ההתבססות על פלטפורמה מוכרת (ורה-קרוז), תורמת לא מעט לשילוחו לפס הייצור. השאיפות של GM היו ליצור רכב רב תכליתי, לא בידיוק SUV, וגם לא ממש מכונית משפחתית גדולה וסתמית. יותר הכלאה של רכב פנאי קומפקטי עם קריצה להתניידות עירונית ומקום להתנועע בחופשיות בחלל התא.

למרות הגובה של המרכב, לא נחשפו שום תמונות רשמיות המאפיינות יכולת שטח, או אפילו שבילי עפר. יחד עם כך, ייתכן כי הגרסה הסופית תוצע עם הנעה נוספת מלבד קדמית. המנוע נלקח מהקרוז, (או שמא ההופעה היא בצוותא ואין אחד קודם לשני) והאורלנדו יעזר ביחידת הטורבו-דיזל בנפח 2.0 ל' 150 כ"ס בלבד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

קדילאק SRX

הקרוסאובר של קדילאק שהוצג באוגוסט האחרון בלבוש חדש, ממשיך את מסורת עיצובו של הסדאן שהחלה עם ה-CTS לפני כמעט עשר שנים. בניסיון להפוך את המותג למגוון ומרענן עבור לקוחות האסקלייד האימתני (והגניב מסתבר), כמו גם עבור השוק האירופי, ה-SRX משלב יכולות של מכונית סדאן, פרקטיות של סטיישן, ואפילו עבירות קלה מחוץ למרבדי האספלט.

טרם נחשפו מכלוליו המכניים של ה-SRX, אך יש להניח שאחד ממנועי ה-V6 של ה-CTS יגיעו גם אל ה-SUV הנ"ל. שמועות מכיוון דטרויט מדברות גם על רכב פנאי חשמלי שיהנה מפיתוחי השברולט וולט, ואם נכון הדבר יתכן ובדגם זה מדובר.

קדילאק CTS 'ספורט וואגון'

כמה מטרים מה-SRX, תעמוד גרסת הסטיישן של ה-CTS. זו כבר קרובה יותר ללחם והחמאה של הנהג האירופי, ומציעה נפח הטענה של 720 ליטר. איזו יחידה תניע את האמריקנית החטובה טרם סופר. השערות מדברות על מנוע דיזל V6 בנפח 2.9 ל' ו-250 כ"ס, תפור למידותיו של השוק האירופי. אצלנו, סיכוי נמוך משאיר היבואן להופעה מקומית, בעיקר בשל המבנה הבלתי פופולרי ומחיר גבוה יחסית לשאר לסגמנט הזעום ממילא.

אלה הם הדגמים שיוצגו בתערוכת דטרויט, על פי פרסומיה של GM נכון לרגע זה. את חשיבותם לעתיד החברה, ניתן יותר מלשער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully