וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם היצרניות הקוריאניות בצרות

ירון אדרי

23.12.2008 / 10:47

מסימני המשבר הכלכלי: יונדאי חותכת את התחזית השנתית ב-12.5 אחוז, וסאנגיונג בגירעון של 77 מיליון דולר

שטף הידיעות הפיננסיות על מצבן של יצרניות הרכב, כלל כמובן את האמריקניות אך לא רק. גם היצרניות מיפן וחלק מהשוכנות באירופה סימנו לנו כי המצב הקשה פגע גם בהן. רק אמש סיפרנו לכם כי טויוטה הגדולה רושמת הפסד ראשון מזה כ-70 שנה. אלא שנראה היה עד עכשיו כי הכוח העולה בעולם, היצרניות הקוריאניות, מצליחות לשמור על כוחן. אך לא עוד.

יונדאי, קונצרן הרכב הגדול בקוריאה ואחד מחמשת הגדולים בעולם (יחד עם החברה הבת קיה), מדווח על קשיים בתזרים המזומנים עקב המשבר הכלכלי. מפרסומים שעולים בסוכנויות הידיעות בעולם, הקימה החברה מנהלת חירום להתמודדות עם המשבר ועבודת פסי הייצור בכל העולם קוצצו ב-4 שעות בממוצע. עוד מקפיאה החברה את שכר הבכירים.

מצב החירום ביונדאי מגיע בעקבות אי עמידה בתחזית השנתית. נכון לרגע זה, כשבוע לפני תום 2008, חותכת החברה את תחזית הייצור בכ-12.5 אחוזים. במקום 4.8 מיליון כלי רכב כפי שחזו בחברה, תסיים יונדאי את השנה האזרחית עם ייצור של 4.2 מיליון.

סאנגיונג על סף פשיטת רגל?

קוריאנית אחרת הנמצאת בצרות גדולות יותר היא סאנגיונג, כך על פי סוכניות הידיעות. החברה שמתמחה בייצור רכבי שטח ופנאי, נמצאת בגירעון של 77 מיליון דולר ומלאי המזומנים שלה אזל. כפועל יוצא מכך, לא מסוגלת החברה לשלם משכורות לעובדיה וייתכן כי פסי הייצור יושבתו כליל.

לפני כ-10 שנים, עמדה החברה בפני פשיטת רגל ורק התערבותה של דייהו שרכשה את השליטה בה מנעה זאת. מאוחר יותר, רכשה SAIC הסינית את גרעין השליטה בחברה ולמעשה, היא הבעלים שלה כיום. למרות המחוייבות בינהן, מסרבת SAIC להזרים כספים לסאנגיונג וזאת בעקבות סכסוף בין ההנהלה לאיגוד העובדים. בשנים האחרונות עובדת החברה על פיתוח פלטפורמות היברידיות משלה, ובתערוכת פריז האחרונה הוצגה ה-C200 קונספט. נכון לרגע זה, נראה כי עתידם של פיתוחים עולה עומד בסימן שאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully